واکنش مضحک پامپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران


پامپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنشی مضحک نشان داده است.

10/19/2020 9:40:58 AM
کد خبر: 5088

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنشی مضحک نشان داده و مدعی شده خرید و فروش اسلحه با ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است.وی گفت: ما از اختیارات خود برای اعمال تحریم بر هر شخص یا نهادی که به تامین، فروش یا انتقال تسلیحات به و یا از ایران کمک کند، استفاده خواهیم کرد.

پامپئو در ادامه مدعی شد دادن اسلحه به ایران تنش را در منطقه افزایش خواهد داد و سلاح های خطرناک بیشتری را در اختیار گروه های تروریستی خواهد گذاشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت فروش اسلحه به ایران تهدید امنیتی برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه را افزایش می دهد.وی افزود هر کشوری که تحریم تسلیحاتی ایران را به چالش بکشد افزایش تنش و منازعه را به جای صلح و امنیت انتخاب کرده است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد امروز 27 مهر ماه از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه 2231 خبر داد و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع از جمله در حوزه تجارت اسلحه انجام می‌دهد.

به موجب پیوست ب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس توافق بین‌المللی برجام که میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان جاری است، محدودیت خرید و فروش تسلیحات متعارف به و از ایران در ساعت 8 شب به وقت نیویورک 26 مهرماه پایان یافت و جمهوری اسلامی مجاز خواهد بود به طور آزادانه به انجام این معاملات مبادرت ورزد.

دولت ترامپ با خروج غیرقانونی و یکجانبه خود از برجام، تروریسم اقتصادی خود را متوجه مردم ایران ساخت و برای جلوگیری از برخورداری از منافع این توافق، کوشید حتی محدودیت تسلیحاتی مندرج در این توافق را تمدید کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.