مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد:

حمایت بودجه‌ای وزارت بهداشت از برنامه‌های فرهنگی دانشجویان


مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید براینکه تمامی برنامه های فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که مخاطب زیاد داشته باشد مورد حمایت کامل بودجه ای قرار می گیرد، گفت: خوشبختانه هیچ مشکل بودجه‌ای برای حمایت از این گونه برنامه‌ها نداریم.

10/19/2020 10:13:50 AM
کد خبر: 5091

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید براینکه تمامی برنامه های فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که مخاطب زیاد داشته باشد مورد حمایت کامل بودجه ای قرار می گیرد، گفت: خوشبختانه هیچ مشکل بودجه‌ای برای حمایت از این گونه برنامه‌ها نداریم.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر حسن زائری در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات برنامه های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی در ترم جاری اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که با شیوع کرونا ویروس و عدم حضور دانشجویان در محیط های دانشگاهی فعالیت های فرهنگی دانشجویان و تشکل های دانشجویی تحت الشعاع قرار گرفت. به همین جهت تمامی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی و تصمیم گیری های انجام شده در این زمینه را به شکل مجازی و الکترونیکی انجام داده ایم. مثلا با آغاز سال تحصیلی جاری برنامه های دانشجویان جدید الورود و جشن های این دانشجویان را در بستر مجازی انجام دادیم. ضمن اینکه ما همایش دیگری مثل همایش نشاط علمی را نیز که به منظور آشنایی دانشجویان با انجمن های علمی و بالعکس انجام شد به صورت مجازی برگزار کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی فعالیت های تشکل ها، کانون ها و نهادهای دانشجویی در حال حاضر برنامه های خود را به صورت مجازی برگزار می کند. علاوه بر آن جشنواره هایی نظیر تیتر 12 و جشن های بین المللی سیمرغ نیز در حال انجام فعالیت ها و برنامه ریزی ها در بستر فضای مجازی است.

زائری تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم این است که شرایط فعلی باعث شد که تمامی کشور و دانشجویان از برنامه ها و فعالیت های مجازی آموزشی و فرهنگی دانشگاه ها استفاده کنند. بنابراین برنامه ریزی ما این است که دوره های آموزشی در حوزه های مختلف از جمله انجمن های علمی در صورتیکه مخاطب و مشارکت زیاد دانشجویان و سایر انجمن ها را نیز همراه داشته باشد مورد حمایت وزارت بهداشت قرار بگیرد و در حوزه سیمرغ و نشریات نیز بسیاری از کارگاه ها به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار می شود و با کمک مدرسان دانشگاه ها برگزار شود. بنابراین نمی خواهیم بگوییم شیوع کرونا در فعالیت های فرهنگی تاثیر نگذاشته است اما به هیچ عنوان هیچ برنامه ای را تعطیل نکردیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: برای ترم جاری نیز اغلب فعالیت های کانون های دانشجویی و انجمن ها و همچنین تشکل های سیاسی در بستر مجازی انجام می شود. واقعا هیچ فعالیتی تعطیل نشده است. مثلا همانطور که عنوان شد فصل نو و فصل نشاط علمی یکی از برنامه هایی بود که در تمامی دانشگاه ها برگزار می شود و از زمان شیوع کرونا ویروس تا حدودی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در سطح دانشگاه ها حضور داشتند. بنابراین طی این مدت ما 14 جشنواره در حوزه فعالیت های فرهنگی انجام داده ایم که این فعالیت ها از باره زمانی اسفندماه تا به امروز برگزار شده است.

زائری همچنین از تخصیص خوب بودجه های فعالیت های فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: اخیرا با حمایت های معاون فرهنگی وزیر بهداشت حدودا 30 میلیارد تومان به 60 دانشگاه کشور برای انجام فعالیت های فرهنگی تخصیص یافت.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بودجه ای برای اجرای برنامه های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی نداریم گفت: وزارت بهداشت تمام هزینه های هر برنامه ای که تشکل های دانشجویی بتوانند در سطح کشوری و با میزان مشارکت بالای دانشجویان برگزار کنند را پرداخت می کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.