بهشتی: صدور بیانیه علیه حمایت فرانسوی‌ها از کاریکاتور پیامبر(ص) آخرین اقدام نباشد


حجت‌الاسلام بهشتی معتقد است برای مقابله با رفتارهای خبیثانه و دین‌ستیزانۀ فرانسوی‌ها در طراحی کاریکاتور پیامبر(ص) باید به دنبال سایر راهکارهای نرم باشیم.

10/27/2020 1:50:10 PM
کد خبر: 5162

به گزارش سارنا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، انتشار کاریکاتوری موهن از پیامبر(ص) در یک نشریه فرانسوی در هفته‌های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد و واکنش رهبران جوامع اسلامی را به دنبال داشت.

حجت الاسلام سید جواد بهشتی در گفت و گو با تسنیم در واکنش به حمایت رئیس جمهور فرانسه در حمایت از کاریکاتور موهنانۀ نشریۀ شارلی‌ابدو گفت: ما به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی باید متناسب با تهاجم فرهنگی دشمن، واکنش شایسته داشته باشیم. خداوند در آیۀ194 سوره بقره می‌فرماید  «فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ‏ مَا اعْتَدى‏ عَلَیْکُم‏؛ پس هر کس بر شما تعدّى کرد، همان گونه که بر شما تعدّى کرده، بر او تعدّى کنید.» همان گونه که دشمنان از تمام ابزارهای خود در راستای دشمنی خود استفاده می‌کنند، ما نیز باید راهکارهای بهتری برای تهاجم فرهنگی نسبت به آنها داشته باشیم.

وی افزود: دشمن مدتهاست که کمر همت به تخریب چهره پیامبر(ص)، اسلام‌هراسی و سرکوب مسلمانان بسته است؛ امروز غرب به ویژه آمریکا و فرانسه، خود به نکبتی دچار شده‌اند که مردم‌شان امان از آنها گرفتند و آسایش را از حاکمان خود سلب کردند. در چنین فضایی با ایجاد چنین فضاهای منفی در صدد روپوش گذاشتن بر فساد گسترده خود دارند. 

حجت‌الاسلام بهشتی با تأکید بر اینکه ما علاوه بر بیانیه باید ببینیم چه راهکارهای دیگری برای مقابله با این رفتارهای خبیثانه و دین‌ستیزانه باید داشته باشیم، افزود: ما در دستیابی به سایر راهکارهای نرم در برابر دشمن نباید از هیچ چیزی بیم نداشته باشیم. همچنان که سایر کشورهای اسلامی واکنش‌های عملی در برابر این رفتار موهنانۀ فرانسوی‌ها انجام دادند، ما نباید به بیانیه اکتفا کنیم. تحریم‌هایی که برخی کشورهای اسلامی علیه کالاهای فرانسوی داشتند، برخی شرکت‌های آنها را به زانو در آورده است.

منبع: تسنیم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.