ریزش بی‌‌سابقه قیمت ارز در بازار/ کاهش ۴ هزار تومانی قیمت دلار در چند ساعت/ صراف‌ها: مردم فروشنده شدند


طبق اعلام صراف‌های خیابان فردوسی از عصر دیروز تعداد زیادی از مردم در حال فروش ارزهای خود به دلیل ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند؛ آنها می‌گویند از شنبه و با آغاز فعالیت شرکت‌ها احتمالاً ریزش قیمت‌ها بیشتر خواهد شد.

11/5/2020 3:03:54 PM
کد خبر: 5199

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، فعالان بازار ارز می گویند از عصر دیروز و با بالا رفتن شانس پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا جَو بازار ارز مثبت شده و همین موضوع موجب کاهش چشم‌گیر قیمت ارز طی چند ساعت شده است.

 

قیمت دلار در صرافی‌های رسمی طی ساعات گذشته به کمتر از 25 هزار تومان رسیده است ولی آنطور که صراف‌ها می گویند: خریداری در صرافی‌ها حتی برای قیمت‌ها در کانال 25 هزار تومان نیز وجود ندارد و اکثر مردم برای فروش تماس می‌گیرند.

صبح دیروز و بعد از انتشار نتایج اولیه انتخابات آمریکا و بالا بودن شانس ترامپ برای ریاست جمهوری، بازار ارز سیر صعودی گرفته بود و دلار حتی در کانال 30 هزار تومان هم قیمت خورده بود اما از عصر دیروز و ساعات نخست معاملات امروز (پنج‌شنبه) قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش 4 هزار تومانی به کانال 26 هزار تومان بازگشته است.

تعدادی از صراف‌های خیابان فردوسی با اشاره به ریزش قیمت ارز در روز جاری به خبرنگار تسنیم گفتند: از آنجایی که امروز نیمه تعطیل است و اکثر شرکت‌ها تعطیل هستند، فعلاً فقط مردم عادی در حال فروش ارزهای خود هستند ولی از روز شنبه با آغاز فعالیت شرکت‌ها، بر تعداد فروشنده های بازار افزوده خواهد شد.

یکی از صراف‌ها تأکید دارد: رویه کاهشی قیمت ارز احتمالاً در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و به همین دلیل نیز شرکت هایی که ارز دارند نسبت به تبدیل ارز خود به ریال از روز شنبه اقدام می کنند.

او تأکید دارد که برخی از بازاری ها تلاش داشتند با خبرهای ساختگی و منفی کردن جو بازار قیمت ارز را افزایش دهند تا دلارهای خود را با قیمت های بالا بفروشند ولی امروز جَو بازار کاملا ریزشی است.

قیمت درهم از دیروز با هزار تومان کاهش به زیر 8 هزار تومان رسیده و دلار نیز در صرافی های رسمی به کمتر از 25 هزار تومان و در بازار آزاد به کانال 26 هزار تومان بازگشته است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.