آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۴۰۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا در کشور، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

11/5/2020 3:06:25 PM
کد خبر: 5200

به گزارش سارنا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  از دیروز تا امروز 15 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 هزار و 772 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 789 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 654 هزار و 936 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 406 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 36 هزار و 985 نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون 505 هزار و 287 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته لاری  5472 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون پنج میلیون و 110 هزار و 752 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لاری گفت: با توجه به این‌که یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده  است، رعایت توصیه‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار مهم است بنابراین درخواست ما از هموطنان عزیز کشورمان این است که تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند، از سوار شدن به اتوبوس‌ها یا واگن‌های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب خودداری کنند. در صورت استفاده از مترو یا اتوبوس حتماً از ماسک استفاده و نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری اقدام کنند.

لاری افزود: مردم از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کنند، هزینه  سفر را به‌صورت غیر نقدی پرداخت کنند، تا حد امکان سعی کنند که دستگیره، صندلی و سایر بخش‌های مترو یا اتوبوس لمس نشود و از هرگونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم در طول مسیر خودداری و پس از استفاده از مترو یا اتوبوس دست‌های خود را به خوبی ضد عفونی کنند.

منبع: تسنیم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.