نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا جمعه مشخص می‌شود / اگر نتیجه به شکل فعلی باقی بماند، بایدن رییس جمهور می شود


با توجه به رقابت تنگاتنگ نامزد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مقامات ایالت نوادا بامداد پنجشنبه اعلام کردند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت تا فردا (جمعه به وقت ایران) به طول خواهید کشید.

11/5/2020 3:17:26 PM
کد خبر: 5204

به گزارش سارنا به نقل از ایرنا، شبکه سی ان ان پنجشنبه گفت، مقامات انتخاباتی نوادا می‌گویند که آنها انتظار دارند آخرین نتایج انتخابات در این ایالت که دارای ۶ رای الکترال است، روز پنجشنبه (به وقت محلی) منتشر کنند.

"جنیفر راسل" مدیر ارتباطات ایالت نوادا در این باره به سی ان ان گفت: نتایج نهایی انتخابات این ایالت در ظهر پنجشنبه اعلام خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رقابت انتخاباتی در ایالت نوادا بسیار نزدیک است و مقامات انتخاباتی تا کنون ۷۵ درصد از آرا را شمرده و بایدن تا کنون توانسته ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای معادل ۴۹.۳ درصد از آرای را به خود اختصاص دهد.

ترامپ نیز با عقب افتادن از بایدن تا کنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رای معادل ۴۸.۷ درصد آرای را کسب کرده است.

به طول انجامیدن شمارش آرا در ایالت نوادا بیشتر به خاطر شمارش زیاد آرای پستی بوده است. گفته می شود هر چه به تعداد آرای پستی در ایالت‌های کلیدی و چرخشی آمریکا مانند نوادا افزوده می‌شود شانس ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات کاهش می یابد.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شامگاه سه شنبه در همه ایالت ها به پایان رسید و مقام‌های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا در ساعت اولیه بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی در پیامی توئیتری نوشت: هنوز بیش از یک میلیون برگه رای پستی برای شمارش در این ایالت داریم.

وی افزود: به پنسیلوانیایی‌ها قول می‌دهم که همه آرا شمارش شود.

منبع: الف

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.