ترامپ: انتخابات اخیر ننگی برای آمریکا بود


رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید روز دوشنبه در سخنرانی گفت که انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور، ننگی برای آمریکا به شمار می‌آید.

12/7/2020 11:51:03 PM
کد خبر: 5365

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مراسمی در کاخ سفید مدعی شد که انتخابات اخیر آمریکا ننگی برای این کشور به شمار می‌آید.

وی در این سخنرانی گفت: «انتخابات اخیری که برگزار شد مشابه انتخاباتی بود که در کشورهای جهان سوم برگزار می‌شود.»

رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید اضافه کرد: «در این انتخابات تقلب صورت گرفت و اشتباهاتی که در آن روی داد همگی علیه من بود.»

وی همچنین در بخش دیگری از این سخنرانی بار دیگر ادعای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) را تکرار کرده و گفت که وی 2 هیچ (کنایه به دو بار پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری) پیروز شده است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.