جزییات حمله هکری به نهادهای اطلاعاتی آمریکا/هکرها ماه‌ها ایمیل‌های کارمندان را رصد کرده‌اند


یکی از افراد مسئول که آشنا به حمله هکری به نهادهای آمریکایی است گفت: هکرها فوق العاده سطح بالا و قادر بودند نرم افزارهای کنترل اصالت برنامه آفیس مایکروسافت را فریب دهند.

12/14/2020 9:32:31 AM
کد خبر: 5409

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، خبرگزاری رویترز یکشنبه شب اعلام کرد هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی اطلاعات و ایمیل های وزارت خزانه داری آمریکا را به سرقت برده‌اند.

بر اساس اعلام سه نفر از کسانی که آشنا به این حادثه امنیتی هستند این نگرانی در نهاد اطلاعاتی آمریکا وجود دارد که هکرهایی که وزارت خزانه داری و اداره مخابرات و ارتباطات ملی را هدف گرفتند از ابزاری مشابه برای رخنه در دیگر نهادهای دولتی استفاده کنند. این افراد اسم نهادهای دولتی مورد اشاره را ذکر نکردند.

منابع دیگری اعلام کردند حمله هکری به اداره ملی مخابرات و اطلاعات آمریکا و برنامه آفیس 365 شرکت مایکروسافت صورت گرفته است.

نکته مهم و قابل تأمل این است که به گفته منابع فوق ایمیل های کارکنان این نهاد اطلاعاتی آمریکا برای ماه ها مورد رصد قرار گرفته است و این موضوع به تازگی افشا شده و احتمالا در آینده اطلاعات افشاگرانه دیگری از جانب هکرها یا حامیان آنها منتشر خواهد شد.

یکی از افراد مسئول که آشنا به حادثه فوق است و خواست نامش فاش نشود گفت: هکرها فوق العاده سطح بالا و قادر بودند نرم افزارهای کنترل اصالت برنامه آفیس مایکروسافت را فریب دهند.

سه منبع دیگر با بیان اینکه گستره این حمله هکری هنوز نامشخص گفتند تحقیقات در مراحل اولیه قرار دارد و شامل برخی نهادهای فدرال از جمله اف بی آی است.

رویترز نوشت این حمله هکری چالشی بزرگ برای جو بایدن به عنوان دولت آتی خواهد بود چرا که مقامات مربوطه درباره اینکه چه اطلاعاتی به سرقت رفته و به چه منظور از آنها استفاه خواهد شد، تحقیق می کنند. این یک امر بدیهی است که تکمیل تحقیقات گسترده سایبری ماه ها یا سالها زمان خواهد برد.

یکی از افراد آشنا به حمله فوق اعلام کرد: این رویداد بسیار فراتر از یک نهاد واحد است. این یک کمپین جاسوسی سایبری عظیم است که دولت و منافع آمریکا را هدف قرار داده است.

یکی از سخنگویان آژانس حفاظت از زیرساخت امنیتی و سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته آنها "همکاری نزدیکی با شرکای نهاد ما در خصوص اقدام هکری علیه شبکه های دولتی دارند. آژانس حفاظت از زیرساخت امنیتی و سایبری در حال ارائه کمک فنی به نهادهای آسیب دیده است تا به کاهش آسیب های احتمالی کمک کنند."

بر اساس اعلام یک مقام ارشد دولت آمریکا با اینکه این حمله به تازگی کشف شده است نشانه ای وجود دارد مبنی بر اینکه آسیب ناشی از ایمیل در اداره مخابرات و اطلاعات ملی به تابستان امسال باز می گردد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.