برگزاری وبینار تبادل فناوری با حمایت دو سفیر؛

تبادل فناوری این بار ایران و ایتالیا/تسهیل‌گری برای تبادل نوآوری میان دو کشور


رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا با اشاره به برگزاری وبیناری برای تعاملات فناوری با این کشور در روز 27 آذرماه جاری، گفت: در صورتی که طرف مقابل درخواست دریافت فناوری ایرانی را داشته باشند، در این زمینه تسهیل در ارتباطات متقاضی فناوری و تولیدکننده فناوری ایجاد خواهد شد تا بر اساس پروتکل‌های آنها، مذاکرات صورت گیرد.

12/14/2020 9:35:49 AM
کد خبر: 5411

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا با اشاره به برگزاری وبیناری برای تعاملات فناوری با این کشور در روز 27 آذرماه جاری، گفت: در صورتی که طرف مقابل درخواست دریافت فناوری ایرانی را داشته باشند، در این زمینه تسهیل در ارتباطات متقاضی فناوری و تولیدکننده فناوری ایجاد خواهد شد تا بر اساس پروتکل‌های آنها، مذاکرات صورت گیرد.

دکتر عبدالساده نیسی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: وبینار بین المللی "تعاملات علمی ایران و ایتالیا"، "با تاکید بر انتقال علم و فناوری بین دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌های ایران و ایتالیا" روز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این پنل به طور مشترک توسط کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (Italy’s SPICI srl – Company for Innovation, Cooperation and Internationalization) و مرکز رشد دانشگاه ناپل که یکی از مهمترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به شمار می‌رود، برنامه ریزی شده است.

رییس کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا با اشاره به اهداف برگزاری این پنل، خاطر نشان کرد: برگزاری این رویداد اهدافی چون"ارتقای سطح همکاری علم و فناوری بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایران و ایتالیا"، "معرفی هفته پژوهش و فناوری ایران"، "معرفی دستاوردهای جدید پژوهش و فناوری ایرانی"، "دیپلماسی علمی برای گسترش تعاملات پژوهش، فناوری و نوآوری دو کشور" و "بررسی اکوسیستم علم و فناوری با تمرکز بر پتانسیل‌های همکاری‌های ایران و ایتالیا" را دنبال می‌کند.

نیسی ارائه سخنرانی قایم مقام وزیر علوم در امو بین‌الملل و سفرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا را از برنامه‌های این وبینار نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن در این وبینار تور مجازی با هدف معرفی اجمالی بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد، ضمن آنکه ارائه تور مجازی در نمایشگاه برای معرفی فناوری عرضه شده در "نمایشگاه پژوهش و فناوری" نیز برنامه ریزی شده است.

وی مخاطبین این رویداد تبادل فناوری را اعضای کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا و برخی از اعضای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایتالیایی و ایرانی دانست.

نیسی با تاکید بر اینکه وبینار بین المللی "تعاملات علمی ایران و ایتالیا" از حمایت دو سفیر ایران و ایتالیا برخوردار است، یادآور شد: سفرای دو کشور حامی برنامه‌های علمی برای انتقال علم و فناوری هستند.

حمایت سفرای ایران و ایتالیا از برگزاری وبینار تعاملات ایران و ایتالیا

رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا، اضافه کرد: در پایان این وبینار درباره توافقات و اقدامات آینده دو طرف برای ارتقای علم و فناوری جمع بندی صورت خواهد گرفت.

نیسی در پاسخ به این سوال که در صورتی که طرف ایتالیایی دریافت فناوری‌های محققان ایرانی را خواستار بودند، چگونه برنامه ریزی شده است، گفت: ماموریت ما سیاستگذاری علم و فناوری است و در این راستا در صورتی که در این وبینار طرف مقابل خواستار یک فناوری باشد، ما آنها را به مرکز تولیدکننده فناوری معرفی خواهیم کرد تا به طور مستقیم بر اساس منافع و پروتکل‌های مورد انتظار آنها، طرفین وارد مذاکره برای انتقال فناوری شوند.

مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه ما درصدد نیستیم که کلیه امور انتقال فناوری به صورت متمرکز انجام شود، خاطر نشان کرد: ما تنها تسهیل کننده ارتباط طرفین متقاضی و تولیدکننده فناوری هستیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.