تعلیق پروازها به انگلیس در پی کشف نسخه جهش‌یافته کرونا


در پی کشف نسخه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس شماری از کشورها پروازهای خود به آن کشور را تعلیق کرده‌اند.

12/21/2020 8:45:25 AM
کد خبر: 5442

به گزارش سارنا به نقل از فارس، در پی انتشار اخباری از کشف نسخه جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس شماری از کشورها پروازهای خود به آن کشور را تعلیق کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نوشته ایتالیا، آلمان، کویت، هلند و بلژیک کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد انگلیس را به حالت تعلیق درآورده‌اند. رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که پروازها به انگلیس را معلق می‌کند.

هلند به عنوان نخستین کشوری که این مقررات را اعلام کرده گفته از ساعت ۶ صبح یکشنبه به وقت محلی (۰۵:۰۰ صبح به وقت گرینویچ/ ۰۸:۳۰ صبح به وقت تهران) تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ پروازهای ورودی و خروجی از مبدأ انگلیس و به مقصد این کشور معلق خواهد شد.

در بیانیه وزارت بهداشت هلند در این خصوص آمده است: «نسخه‌ای جهش‌یافته و مسری از ویروس کرونا در پادشاهی متحده انگلیس در حال شیوع است. گفته می‌شود این ویروس سریعتر و آسان‌تر انتشار پیدا می‌کند و کشف آن دشوارتر است.»

وزارت بهداشت هلند بر همین اساس توصیه کرده لازم است جلوی انتقال این ویروس به داخل هلند از طریق محدود کردن حرکات مسافران گرفه شود.

بلژیک هم اعلام کرده ورود پروازها و قطارها از انگلیس را از ساعت ۲۳:۰۰ شب یکشنبه به وقت گرینویچ (برابر با ۰۲:۳۰ بامداد دوشنبه به وقت تهران) ممنوع کرده است.

آلمان گفته از نیمه شب یکشنبه پروازها هم به بریتانیا و هم به آفریقای جنوبی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید معلق می‌کند. 

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس به نمایندگان مجلس عوام این کشور گفته که نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است شیوع سریع تری داشته باشد. وی گفت که به سازمان جهانی بهداشت در این زمینه  اطلاع رسانی شده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.