تشریح جزئیات طرح مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس/ اخذ مالیات از خانه‌های بالای 5 میلیارد تومان


عضو کمیسیون اصل نود مجلس جزئیات طرح مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس را تشریح کرد و گفت: بر اساس این طرح زمین‌ها و آپارتمان‌ها بالای 5 میلیارد تومان ارزش باید مالیات بدهند.

12/30/2020 9:23:28 AM
کد خبر: 5482

به گزارش سارنا به نقل از فارس، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به طرح مالیات سالیانه بر املاک گران قیمت و لوکس اظهار داشت: این طرح اواخر آبان ماه با قید یک فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: اگر چه در بودجه سال 99 این موضوع دیده شده ولی اجرایی نشده است، ضمن این که بنای ما دائمی شدن این قانون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف از ارائه این طرح کاهش فاصله طبقاتی با اخذ مالیات از کاخ‌ها، قصرها، خانه‌های مجلل، املاک گران‌قیمت و لوکس در کشور و کم کردن فاصله دهک‌های بالای درآمدی و پایین درآمدی جامعه است.

رضایی اظهار داشت: این طرح با هماهنگی و همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده است.

نماینده دشتستان در مجلس گفت: طرح مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس سه ماده و سه تبصره دارد که در این طرح آمده است که همه مالکان حقیقی و حقوقی نسبت به جمع ارزش روز املاک با کاربری مسکونی (آپارتمان یا زمین) که ممکن است برای والدین یا فرزندان صغیر و تحت تکفل باشد در نظر گرفته شده و مقرر کرده در پایان هر سال و مجموع املاک بیش از 50 میلیارد ریال (5 میلیارد تومان) اخذ مالیات صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این طرح شامل خوابگاه‌های دانشجویی دولتی و غیردولتی نخواهد شد، ضمن این که نکته بعدی آن است که در ماده دوم این طرح آمده است که همه افراد مشمول مالیات مکلف هستند مالیات سالانه املاک خود و فرزندان صغیر تحت تکفل را تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد به حساب سازمان امور مالیاتی بپردازند. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی هم طبق ماده 3 این طرح مکلف شده است که با توجه به پایگاه اطلاعاتی سایر ارگان‌ها که اطلاعات املاک اشخاص را در اختیار دارند،‌ نسبت به تکمیل اطلاعات سامانه املاک خود اقدام کرده و مالیات متعلق را تعیین و به نحو مقتضی به افراد مشمول اعلام کند.

رضایی افزود: این طرح در ادامه طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یا مالیات بر خانه‌های خالی است و امید داریم که زنجیره‌ای از مالیات بر دهک‌های بالای جامعه را در نظر گرفته و به نفع عموم مردم،‌ مستضعفین و محرومان اعمال کنیم چراکه آنان که رفاه بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.