محفل انس با قرآن به یاد شهید سلیمانی برگزار شد/ قرائت میثاق‌نامه جامعه قرآنی با مکتب حاج قاسم


جمعی از قاریان، حافظان، مدیران و پیشکسوتان قرآنی کشور با حضور در محفل انس با قرآن، ضمن تلاوت قرآن به نیابت از حاج قاسم سلیمانی با آرمان‌های سیدالشهدای محور مقاومت میثاق‌ بستند.

12/30/2020 10:40:40 AM
کد خبر: 5490

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محفل انس با قرآن و شهدا به همت جامعه قرآنی و به میزبانی شورای عالی قرآن، شامگاه سه‌شنبه، نهم دی‌ماه مقارن با ایام شهادت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) و در آستانه نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

این محفل قرآنی به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش شد. افرادی همچون سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن؛ حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌‌الکریم؛ مجتبی ایزدی، مدیر رادیو قرآن؛ رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) و محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و اساتید و پیشکسوتان قرآنی همچون عباس سلیمی، مصطفی صدرزاده، حبیب مهکام، علی‌اکبر حنیفی، سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی، حسن ربیعیان، محمدحسین سبزعلی، محمد بنیادی، محمدحسین سعیدیان، عباس امام‌جمعه، سیدعباس انجام و قاریان جوان‌تر همچون حمیدرضا احمدی‌وفا، مهدی عادلی و هادی موحدامین در این محفل حضور داشتند.

قاریان و اساتید قرآن در این محفل به یاد و نیابت از شهید سلیمانی به قرائت آیاتی از قرآن پرداختند. در این محفل میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت قرائت شد.

در این بیانیه که حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان آن را قرائت کرد، آمده است:

 "بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین"

شهدا در قهقهه مستانه­‌شان و در شادی وصل­شان عند ربهم یرزقون­‌اند؛ امام­ خمینی(رحمة­الله­ علیه)

حاج قاسم عزیز! تو تبلور و تجسم تمام ارزش‌­های یک ملت، یک امت و یک مکتبی.

مکتب تو همان قرآنی است که در خلوتت با آن مأنوس بودی و به تأسی از پیامبر اعظم (ص) که «کان خُلقُه‌القرآن» قرآنی زندگی کردی و به ارزش‌های الهی و انسانی آن عینیت بخشیدی. همگان انتظار عاشقانه‌­ات به شهادت را دیدند و باور کردند که: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوااللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا»(احزاب/23) و نیز خشمت بر کفار و مهربانیت با مؤمنان و مسلمانان و حتی غیر مسلمانان عالم را که مصداقِ «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»(فتح/29) بود، به نظاره نشستند.

ای سردار قرآنی! سالی لبریز از دلتنگی­‌ها و بغض­‌های پی­‌ در پی را در سوگ شهادتت و حسرت فِقدانت تحمل کردیم؛ آه که چقدر سخت بود...

سردار دل‌ها! وقتی خلوص، ایمان، ایثار، اقتدار، مجاهدت و ده­‌ها ویژگی ناب شخصیتی تو را مرور می­‌کنیم و می‌­بینیم که از تمامی عناوین دنیایی، لقب سرباز را برگزیدی و آموزگار حقیقی مکتب قرآن شدی از خود که با عنوان خادم، قاری، حافظ و استاد قرآن شهرت یافتیم، خجالت می­‌کشیم.

اینک، ما در راه‌­ماندگان که به امید رزقی، بر سفره پر برکت قرآن و اهل ­بیت (ع) نشسته‌­ایم، با روح بلندت میثاقی ابدی می‌بندیم تا:

- همواره مبلغ و پاسدار ارزش­‌های قرآنی به ویژه ایثار، جهاد و شهادت باشیم.

 -در مبارزه با کفر و طاغوت و استکبار جهانی، تحت لوای ولایت تا ظهور منجی بشریت حضرت مهدی(عج) چه در میدان جنگ نرم و چه در میدان نبرد نظامی از پا ننشینیم.

- در پیروی و حمایت از ولی ‌فقیه که به حق او را حکیم مظلومش خواندی، لحظه­‌ای درنگ نکرده و گوش به فرمانش باشیم.

- در تعلیم قرآن و نشر ارزش­‌های الهی ­- که تو مبلغ واقعی آن­ در اعتقاد و عمل بودی­ - تمام تلاش و مساعی خود را به کار بندیم.

و آخر دعوانا أن الحمدلله ربّ­­‌العالمین

جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران

9 دی­ ماه 1399

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.