واعظی: از مجلس می‌خواهیم در بورس دخالت نکنند


رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه از مجلس و کمیسیون‌های مجلس می‌خواهیم در بورس دخالت نکنند، گفت: اولین سال بعد از انقلاب است که شاهد هستیم از روزی که بودجه را فرستادیم نمایندگان همینطور دارند مصاحبه و تبلیغ می‌کنند.

1/20/2021 2:31:00 PM
کد خبر: 5641

به گزارش سارنا به نقل از فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مجلس در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد بودجه گفت: متأسفانه امسال شاهد آن هستیم که بیشتر به جای نگاه حرفه ای به بودجه، بودجه تبدیل به ابزاری برای حمله به دولت و زدن دولت شده است. 

وی افزود: حدود ۴۰ سال است دولت های مختلف به مجالس مختلف بودجه می دهند. این اولین سالی است که بعد از انقلاب شاهد این هستیم که از روزی که بودجه را فرستادیم نمایندگان همینطور دارند مصاحبه و تبلیغ می کنند. 

واعظی افزود: همه وزرا که در کمیسیون های تلفیق شرکت می‌کنند و رئیس مجلس با رئیس جمهور مطالب را بیان کردند و در جلسه با سران سه قوه نظرات خود را گفتند. 

**از مجلس و کمیسیون‌های مجلس می‌خواهیم که در بورس دخالت نکنند

وی افزود: خودتان شاهد بودید که می‌آیند یک جلسه می‌گذارند، مصاحبه می‌کنند به محض اینکه بورس مثبت می‌شود می‌گویند ما مشکل بورس را حل کردیم و دولت نتوانست آن را برطرف کند؛ هنگامی هم که بورس منفی می‌شود می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم. خب این به معنی دخالت شما است، دخالت نکنید.
 

واعظی تصریح کرد: مجلس ماموریتش قانونگذاری، پرسیدن سوال و استیضاح است اینکه به مسائل ریز اجرایی بپردازند و دخالت کنند سفر استانی بروند و به جای دولت و وزرا تصمیم بگیرند درست نیست. اگر  در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند کار اجرایی کنند این کار اشتباه است باید می‌آمدن از اول کار اجرایی می‌کردند.

واعظی ادامه داد: دلیل اینکه ما امروز کمتر صحبت می‌کنیم این است که نمی‌خواهیم اختلاف به وجود بیاید. ما نیز همان ادبیات سخیفی که برخی از نمایندگان علیه دولت و وزرا به کار می‌برند را می‌توانیم به کار ببریم اما قطعاً به صلاح همبستگی و انسجام کشور نیست. خواهش می‌کنیم که در توییت کردن و صحبت کردن، اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: در مجموع در خصوص بورس در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم که مردمی که براساس نظر وزیر اقتصاد اعتماد کردند و وارد بورس شدند، قطعاً دولت اجازه نخواهد داد که ضرر کنند. کسانی که برای دولت آمدند و اعتماد کردند، ما باید دنبال کنیم که سلب اعتماد نشود اما برداشت ما این است که اگر نگاه ما به بورس همان نگاهی باشد که در همه دنیا است، دراز مدت جواب خواهد داد و ما به آینده خوش بین هستیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.