گروهی عراقی مسئولیت عملیات پهپادی علیه عربستان سعودی را بر عهده گرفت


یک گروه موسوم به «الوعد الحق» در عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله پهپادی شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار این گروه و در انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد بوده است.

1/24/2021 9:36:22 AM
کد خبر: 5676

به گزارش سارنا به نقل از فارس، یک گروه عراقی اعلام کرد که حمله شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار آن بوده و «در انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد» بوده است.

گروه موسوم به «الوِیة الوعد الحق» [تیپ‌های وعده حق] عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای رسماً مسئولیت عملیات دیروز شنبه در آسمان شهر «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی را بر عهده گرفت.

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی ظهر دیروز شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که «یک هدف متخاصم» را در آسمان شهر ریاض رهگیری و منهدم کرده است.

این ائتلاف به نوع حمله (پهپادی یا موشکی) اشاره‌ای نکرد ولی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرد اما سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این ادعا، آن را مطلقاً رد کرد و گفت: «نیروهای مسلح یمن طی ۲۴ گذشته هیچگونه عملیات هجومی علیه متجاوزان نداشته‌اند».

گروه ألویة الوعد الحق (تیپ‌های وعده حق) در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پس از زیاده‌ خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس] بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌‌ها از باندهای تبهکار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستانشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپادهای رعب و وحشت را به پادشاهی آل سعود فرستادیم و دژهای آنها در کاخ الیَمامه و اهداف دیگر را در ریاض هدف قرار دادیم».کاخ یمامه محل اقامت شاه و ولی‌عهد عربستان سعودی است.


بیانیه الویه الوعد الحق

 

دبی هدف بعدی 

این گروه مقاومت عراقی در ادامه تأکید کرد که عملیات پهپادی دیروز علیه عربستان سعودی آغازی است برای کشاندن معادله بازدارنده به داخل «شیخکده» عربستان سعودی.

این گروه تأکید کرد که این عملیات تلافی‌جویانه و در انتقام خون شهدای انفجارهای اخیر عراق بوده است و در صورت تکرار این گونه حملات تروریستی از سوی بن سلمان و بن زاید، ولی‌عهدهای سعودی و ابوظبی، حملات بعدی به «لانه‌های شر» در دبی کشانده خواهد شد.

در جریان انفجارهای تروریستی شهر بغداد که دو تن از اتباع سعودی با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در بین بازاریان میدان «الطیران» این کشور، ۳۲ غیر نظامی شهید و بیش از ۱۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

گروه کتائب حزب‌الله عراق بعد از مشخص شدن هویت و ملیت تروریست‌ها رسماً، عربستان سعودی و شخص بن سلمان را به انتقام تهدید کرده بود.

«محمد محیی» سخنگوی «کتائب حزب‌الله» عراق در این ارتباط و هدف از این انفجارها گفته بود:‌ «کشاندن نبرد به داخل [خاک] عراق هدفی سعودی است آن هم در راستای "معامله قرن" و به منظور سوق دادن عراق به سمت عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی]».

محمد محیی همچنین هشدار داده بود: «ما در برابر مرحله‌‌ای جدید از تقابل قرار گرفته‌ایم که باید در برابر آن ایستادگی کرد. این نبرد به خانه همان کسی کشانده خواهد شد که آن را شعله‌رو ساخته است».

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.