فقهی زاده در آیین اعلام یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه بیان داشت:

صحیفه سجادیه گنجینه معرفت است


فقهی زاده معاون قرآن و عترت در آیین آغاز رسمی یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه گفت:این کتاب، گنجینه معرفت و سرچشمه بخش بزرگی از فرهنگ ناب دینی در قرائت ائمه هدی (ع) است.

1/26/2021 9:05:19 AM
کد خبر: 5702

به گزارش سارنا به نقل از مهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین معرفی پایتخت صحیفه سجادیه که عصر امروز دوشنبه ششم بهمن ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: دعا و نیایش، طلب کردن از خدا به اقتضای مصلحت از جانب اوست، واگویه کردن دردها و نیازها و جستن درمان‌ها و بی نیازی‌ها همراه با اخلاص و خشوع در برابر مبدا خلقت است؛ همگانی، همه جایی و جاودانی است و هرگز به کسی یا جایی یا برهه‌ای خاص اختصاص ندارد؛ جلوه‌ای از توفیق الهی است برای بندگانی که به دلالت خود او با خدا پیوند می‌خورند و در می‌آمیزند و با او در دل یا بر زبان از او خواسته طلب می‌کنند.

فقهی زاده با اشاره به اینکه دعا وجه مشترک همه ادیان الهی است، افزود: همه انبیا و اوصیاء به دعا فرا خوانده‌اند و به طرق گوناگون راه و رسم و نمونه‌های فرازمند آن را شناسانده اند. از این رو، خدا را خواندن و از او طلبیدن به زبان آنان که رهروان فضیلت و واصلان به حقیقت اند البته چیزی دیگر است؛ آنان که شهد شیرین فضیلت و حقیقت را در کام خود چشیده اند و آموزگاران روشنایی و بیداردلی اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های صحیفه سجادیه گفت: گفتگو از ادب نفس، ادب درس و ادب زبان که گمشده روزگار ماست، فرهنگ پروری و ترسیم راه وصول به سرچشمه هدایت و معرفت در زندگی دنیا برای ساختن حیات طیبه از جمله ویژگی‌های صحیفه سجادیه است؛ چنان که شمیم حکمت‌های جاودان آن به مشام می رسند؛ امواج مایه رو اخلاق نظری و عملی هر دو از دریای پرگوهر آن بر می‌خیزد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: صحیفه سجادیه این چنین در مرتبه‌ای بالاتر و والاتر از فرقه گرایی ها و فاصله گذاری‌های ادیان و مذاهب مصطلح بر می‌نشیند و عالم و آدم را به سخن گفتن از خدا و با خدا و برای خدا بانگ می‌زند و همه خداباوران پاک طینت را به بازگشت به خداوند رحمان و رحیم فرا می‌خواند. مستند اساسی و هادی بی بدیل این صحیفه برکت و نور در این راه مقدس و تابناک، آموزه‌های ناب آخرین الهی نامه‌ای است که خداوند بر بزرگترین برگزیده خود صلوات الله علیه و آله فرو فرستاده است و جلوه‌هایی پرفروغ از آن در رفتار و گفتار رسول خاتم (ص) نمود عینی و عملی یافته است.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه گنجینه معرفت و معنویت و سرچشمه بخش بزرگی از فرهنگ ناب دینی در قرائت ائمه هدی (ع) از اسلام راستین و رحمانی است که در آن اخلاق و تهذیب نفس و تربیت جان و عشق به خداوندگار عالم و مؤمنان و همنوعان جایگاهی والا دارد و دریغ است که این کتاب پرگوهر و سراسر نور همچنان ناشناخته بماند و معارف الهی آن مستور باشد.

فقهی زاده در پایان با اشاره به فعالیت‌های معاونت قرآن گفت: این معاونت در عمل به وظایف خود در جریان سازی های صحیح فرهنگ اسلامی و با توجه به مهجوریت صحیفه سجادیه و ضرورت اشتیاق گروه‌هایی از شیفتگان راه فضیلت، به طراحی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه ایران اقدام کرد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن را به دارالمومنین یزد سپرد و به همین منظور لوح افتخار نخستین پایتخت صحیفه سجادیه را به مردم شریف آن دیار تقدیم کرد و امروز در این جلسه مغتنم و مبارک تفاهم نامه اجرایی آن با استانداری محترم یزد امضا شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.