انصارالله: آمریکا باید به حمایت نظامی خود از عربستان پایان دهد/ اموال وزارت خزانه‌داری آمریکا بهای قتل و کشتار در یمن است


عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن خواستار پایان حمایت نظامی و تسلیحاتی دولت آمریکا از عربستان شد و اعلام کرد که اموال جمع آوری شده وزارت خزانه داری آمریکا، بهای قتل و کشتار کودکان و زنان و ویررانی یمن است.

1/27/2021 9:08:16 AM
کد خبر: 5709

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن دیشب در توئیتی نوشت که دولت آمریکا باید ارسال سلاح، جنگنده و حمایت لجستیکی از عربستان و ائتلاف متجاوز به یمن را ممنوع کند.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا درباره مجوز مبادلات با انصارالله تا 26 فوری (8 اسفندماه) گفت: توقف حمایت نظامی آمریکا از عربستان بهتر از اقدام واشنگتن در صدور معافیت تحریمی یک ماهه برای جنبش انصارالله است.

محمد علی الحوثی تصریح کرد: اموال و دارایی که وزارت خزانه داری آمریکا جمع آوری کرده است، بهای تروریسم ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی علیه یمن و کشتار و قتل کودکان و زنان یمنی و ویرانی و قحطی در این کشور است.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که برای بخشی از تحریم‌های دولت این کشور علیه جنبش انصارالله یمن معافیت یک‌ماهه صادر کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که همه مبادلات مالی که انصارالله یمن یا شرکت‌ها و نهادهایی که بیش از 50 درصد آنها متعلق به انصارالله است به استثناء برخی موارد -که در بند b مجوز معافیت توضیح داده شده است- تا ساعت 00:01 بامداد روز 26 فوریه (8 اسفند) مشمول معافیت از تحریم خواهد بود.

دولت آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ در اقدامی که با واکنش شدید بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی مواجه شد، نام جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اضافه و تحریم‌های شدیدی را علیه آن وضع کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.