پیشنهاد روش خاص برای بهبود اوضاع اقتصاد جهان در پساکرونا از سوی پوتین


رئیس جمهور روسیه اعلام کرد:‌بهبود اوضاع اقتصادی پس از بحران فعلی بسیار سخت خواهد بود و دنیا نیازمند یک مدل خاصی برای افزایش رشد اقتصادی است و مدل های فعلی کارساز نخواهد بود.

1/28/2021 4:00:23 PM
کد خبر: 5723

به گزارش سارنا به نقل از فارس و به نقل از راشاتودی، پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست مجازی مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد: با افزایش روز به روز بدهی ها دیگر نمی توان از این روش برای بهبود اوضاع اقتصادی کشورها استفاده کرد.

شاید اشاره پوتین به آمریکا است که بدهی هایش از 20 تریلیون دلار گذشته و گفته می شود از این روش برای بهبود اقتصاد خود استفاده می کند.

پوتین تاکید کرد: بهبود اوضاع اقتصادی پس از بحران فعلی بسیار سخت خواهد بود و دنیا نیازمند یک مدل خاصی برای افزایش رشد اقتصادی است و مدل های فعلی کارساز نخواهد بود.

وی افزود: شاید در 20 یا 30 سال گذشته با محرک های مالی اقتصادی اقتصاد کشورهای بهتر می شود و راه حلی برای عبور از بحران پیشنهاد می شود اما دیگر این روش ها کارساز نیست و با این سازو کار نمی توان پیش رفت.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: بهبود رشد اقتصادی با اتکا به روش قدیمی و سنتی افزایش بدهی ها امروزه به ابزاری بی اثر تبدیل شده و تنها منجر به حبابی شدن سرمایه های مالی می شود و باعث شکاف مالی زیادی بین جامعه ثروتمندان و فقرا می شود.

پوتین گفت: طی 30 سال گذشته درآمد واقعی مردم در اکثر کشورهای توسعه یافته با رکود مواجه شده در حالیکه هزینه آموزش و سلامت افزایش قابل توجهی داشته است. میلیونها مردم حتی در کشورهای ثروتمند دیگر چشم انداز روشنی برای افزایش درامد خود نمی بینند.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه سال گذشته اقتصاد جهان بیشترین کاهش را از زمانی جنگ جهانی دوم تاکنون داشته است، گفت: بیماری کووید 19 تنها مشکلات موجود اقتصاد جهان را برجسته کرد که این عدم تعادل در سالها پیش درکشورها انباشته شده بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.