وزیر بهداشت آلمان: مانعی برای استفاده از واکسن‌های روسیه و چین وجود ندارد


ینس اسپان وزیر بهداشت آلمان دیروز اعلام کرد مانعی برای استفاده از واکسن های اسپوتنیک وی روسیه و سینوفارم چین در آلمان در صورت دریافت تاییدیه اتحادیه اروپا وجود ندارد. روسیه درخواست تایید واکسن اسپوتنیک‌وی را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

2/2/2021 11:46:03 AM
کد خبر: 5781

به گزارش سارنا به نقل از فارس و به نقل از دویچه وله، دو روز پیش آنجلا مرکل صدراعظم آلمان نیز گفته بود در صورت تایید اتحادیه اروپا به واکسن روسی در آلمان چراغ سبز نشان داده خواهد شد و مانعی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

وزیر بهداشت آلمان علت روی آوردن به استفاده از واکسن های روسی وچینی را کمبود واکسن های تولیدی شرکت های داروسازی دیگر و ضرورت واکسیناسیون سریع مردم دانست.

وی در این مورد به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه گفته است: صرف نظر از کشوری که واکسن کرونا در آن تولید شده، اگر این واکسن ها ایمن و موثر باشند، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کار گرفته می شوند. هیچ مانع اساسی برای استفاده از واکسن های روسی و چینی وجود ندارد.

روسیه روز جمعه اعلام کرد می تواند در نیمه دوم سال 2021 صد میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی را در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دهد که با استفاده از آن می توان 50 میلیون نفر را واکسینه کرد. روسیه درخواست تایید واکسن اسپوتنیک وی را به آژانس پزشکی اتحادیه اروپا موسوم به ای ام ای ارائه کرده است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین اظهار امیدواری کرده که بتوان در سال 2021 شیوع ویروس کرونا را کنترل کرد. وی هشدار داده که آلمان تا ماه آوریل نخواهد توانست کمبود واکسن کرونا را در این کشور برطرف کند و این در حالی است که ده هفته دشوار دیگر در ارتباط با کنترل ویروس کرونا در پیش است. برخی شرکت های دیگر مانند فایزر که قرار بود واکسن کرونای مورد نیاز آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را تامین کنند، نتوانسته اند تعهدات خود را انجام دهند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.