بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای رسیدن به تمدن اسلامی است


گروه استان‌ها- فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان ‌غربی گفت: یانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای رسیدن به تمدن اسلامی استو مقام معظم رهبری آغاز دهه پنجم انقلاب را گام دوم نامیدند و نقشه راه را برای رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم کردند.

2/6/2021 10:12:19 AM
کد خبر: 5802

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سیدمحمود صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برخلاف آنچه که در رسانه‌های معاند تنها به عنوان انقلاب 57 ذکر می‌شود، یک پدیده زنده و پویا است اظهار داشت: بسیج دانشجویی معتقد است که کلیت نظام جمهوری اسلامی و این حاکمیت الهی در تمامی شاخص‌ها و عرصه‌ها، پیشرفت‌های شگرفی به ارمغان آورده اما بدین معنا نیست که در تمامی حوزه با همه ظرفیت فعالیت کرده است چون در عرصه اقتصادی با ضعف‌ها و چالش‌هایی روبه‌رو هستیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان ‌غربی گفت: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نظامی و امنیتی موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است بنابراین در برابر بمباران رسانه‌ای که دشمن انجام داده، مهمترین رسالت بسیج دانشجویی این است که معارف و آموزه‌های انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کند و بی‌تردید این تبیین صرفا با شعار به دست نمی‌آید.

 صدور انقلاب اسلامی منجر به تشکیل خاورمیانه جدید توسط جبهه مقاومت شد  

وی تصریح کرد: صدور انقلاب اسلامی منجر به تشکیل خاورمیانه جدید توسط جبهه مقاومت شد و این اقدام بزرگ، سیلی بزرگی به آن دسته از کسانی بود که به خاورمیانه جدید مدنظر استکبار جهانی امیدوار بودند و بنابر این تشکیل جبهه مقاومت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

صفری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب پس از قانون اساسی عالی‌ترین سند دستگیر جوانان انقلابی و میهن اسلامی است بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه تاکید کرده‌اند که برای پیشرفت انقلاب در چله دوم باید مسیر را شناسایی کنیم یعنی نکات ضعف و خلأهای نظام و انقلاب را در 40 سال را مورد ارزیابی قرار داده و با گامی استوار در چله دوم حرکت کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر نباید از این نکته غافل شد که عده‌ای از مسئولان کشوری از درجه عصمت و کرامت برخوردار نیستند و باید پذیرفت که خطاهایی وجود دارد.

فرمانده بسیج دانشجویی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر یک منطق متقن است و یک کلیتی به نام نظام طاغوت و  نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد و باید پذیرفت در کلیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه اقتصادی مشکلاتی وجود داشته و طراوت انقلاب اسلامی را زیر زبان مستضعفین و اقشار آسیب پذیر جامعه چشانده نشده است اما نباید از سایر پیشرفت‌ها غافل شد بنابراین کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کلیت رژیم طاغوت قابل قیاس نیست.

 رشد علمی کشور از نظر  جهانی 11 برابر بیشتر شد 

صفری با مقایسه شرایط علمی کشور در پیش و پس از انقلاب اسلامی، افزود: پیش از انقلاب اسلامی 48 درصد مردم ایران بی‌سواد محض بودند اما در حال حاضر رشد علمی کشور از نظر  جهانی 11 برابر بیشتر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام کشورهای اطراف ایران و حتی کشورهای اروپایی دارای آزادی کامل نیستند بلکه استقلال کاذب دارند و بی‌انصافی است که برخی می‌گویند این انقلاب چه کار کرده، در حالی که استقلال را برای کشور به ارمغان آورده است.

صفری با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای رسیدن به تمدن اسلامی است اظهار داشت: مقام معظم رهبری آغاز دهه پنجم  انقلاب را گام دوم نامیدند و در همین راستا با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب فرصت‌ها، چالش‌ها و همچنین کارآمدی نظام را تدوین و نقشه راه را برای رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم کردند.

فرمانده بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اگر نسل دیروز انقلاب را به پیروزی رساند، نسل امروز نیز نسلی است که انقلاب را به پیش خواهد برد خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب با دو حربه جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای به میدان آمده‌اند که در جنگ اقتصادی با ایجاد مشکلات معیشتی بر مردم به دنبال خیابان کشاندن آنها هستند و جنگ رسانه‌ای برعکس فضای مجازی را باز گذاشته و در این خصوص دشمن در فضای مجازی اعتقاد و اخلاق جوانان را نشانه گرفته است.

مهم‌ترین چالش کشور مشکل مدیریتی است 

وی با تاکید بر اینکه امروزه مهم‌ترین چالش کشور، مشکل مدیریتی است تصریح کرد: در حال حاضر مسئله نخست کشور پول و امکانات نیست بلکه مشکل مدیریتی است چرا که با مدیریت قوی می‌توان بر کمبودها غلبه کرد و از این‌رو دانشگاه‌ها در کنار برنامه‌های علمی و آموزشی باید تربیت مدیر را هم جزو وظایف خود قرار دهند و مدارس نیز در جنب آموزش‌های علمی، بچه‌ها را مدیر تربیت کنند.

 صفری در ادامه به چالش انداختن نظام سلطه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دو ابرقدرت در جهان وجود داشت و هر کدام از کشورها به یکی از این ابرقدرت‌ها وابسته بودند، اما امام خمینی(ره) نظامی ضد سلطه را به جهان ارائه داد.

 جنبش ضد سرمایه‌داری به یک حرکت عمومی تبدیل‌شد 

وی ادامه داد: هم اکنون جنبش ضد سرمایه‌داری به یک حرکت عمومی تبدیل ‌شده و چنین جنبشی کشورهای مختلف غربی را دربرگرفته است.

فرمانده بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با اشاره به مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تاکید داشت: استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی نظریه‌های ایدئولوژی، راهبردی و ژئوپولوتیک دنیا یکی یکی پشت سرهم شکست خوردند.

وی با بیان اینکه مرزهای راهبردی جمهوری اسلامی اکنون گسترده‌تر از دوران حاکمیت طاغوت است گفت: تشکیل جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی از دستاوردهای ماندگار و ارزشمند انقلاب اسلامی ملت ایران است.

صفری افزود: کشورهای غربی با سردستگی رژیم جنایتکار آمریکا خواهان ناامنی برای ایجاد منطقه خاورمیانه جدیدی بودند و اما این انقلاب اسلامی بود که با تاثیر چندین ساله خود روی کشورهای منطقه باعث شد ایدئولوژی آنها را بر هم زند.

صفری خطاب به دانشجویان گفت: امید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به همین جوانان است چون بزرگترین سرمایه‌ها و موتورهای محرک هر کشور هستند و دانشجویی که در خاکریز علم قرار می‌گیرد می‌تواند پیشرفت‌های تمام جانبه‌ای را برای کشورش به ارمغان بیاورد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.