رکوردشکنی گرمای زمستانه در تهران/ افزایش محسوس دمای کشور در بهمن‌


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رکوردشکنی گرمای زمستانه در تهران گفت: در کل کشور طی بهمن ماه به‌ویژه نیمه دوم آن با افزایش قابل ملاحظه دما مواجه بوده‌ایم.

2/13/2021 12:02:56 PM
کد خبر: 5839

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رکوردشکنی گرمای زمستانه در تهران گفت: در کل کشور طی بهمن ماه به‌ویژه نیمه دوم آن با افزایش قابل ملاحظه دما مواجه بوده‌ایم.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به افزایش دمای هوا در کشور طی زمستان امسال نسبت به میانگین بلند مدت اظهار کرد: این افزایش دما طی بهمن ماه به‌ویژه نیمه دوم آن محسوس‌تر بوده است به‌طوری‌که طی نیمه دوم بهمن ماه، میانگین دمای هوا در کشور نسبت به بلند مدت خود حدود ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش یافته است. میانگین دمای هوا در استان اردبیل ۶.۴ درجه سانتیگراد و در استان‌های زنجان و گیلان ۶.۳ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت بیشتر شده است.

وظیفه ادامه داد: در سایر استان‌های کشور نیز با افزایش دمای یک تا ۶ درجه سانتیگرادی مواجه بوده‌ایم. کمترین تغییرات دمایی در استان سیستان و بلوچستان بوده است که طی نیمه دوم بهمن ماه حدود ۰.۸ درجه سانتیگراد افزایش دما داشته است.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه رکورد گرمای هوا طی بهمن ماه در تهران نیز زده شد، اظهارکرد: طی روز ۲۳ بهمن ماه کمینه دمای هوای تهران در ایستگاه مهرآباد به ۹ درجه سانتیگراد رسید که چنین دمایی نسبت به میانگین بلند مدت تهران بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه از اول بهمن ماه تاکنون دمای میانگین کشور ۲.۴ بیشتر از نرمال گزارش شده است، گفت: همچنین از ابتدای زمستان تاکنون دمای میانگین کشور نسبت به بلند مدت یک درجه افزایش داشته است که در این بین شرایط در استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام بدتر بوده و میانگین دمای هوا در این استان‌ها حدود ۲.۵ درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت شده بود.

به گفته رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی به‌طور کلی از ابتدای فصل آبی تاکنون (از مهرماه تا اواخر بهمن ماه) دمای هوا در کشور ۰.۳ درجه سانتیگراد افزایشی بوده است.

وظیفه در پایان با اشاره به اینکه بارش‌ها در کشور طی امسال کمتر از نرمال بوده است، اظهارکرد: زمانی‌که ورود سامانه‌های بارشی به کشور کاهش می‌یابد، آسمان صاف خواهد بود و در چنین شرایطی دمای هوا فراتر از نرمال خواهد رفت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.