یمن| بیش از ۲۰۰ مورد نقض آتش بس در «الحدیده»/ هشدار درباره گرسنگی میلیون‌ها کودک


تداوم نقض آتش بس در «الحدیده» از سوی متجاوزان، درخواست رفع توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی از سوی مقامات یمنی و هشدار دو سازمان بین المللی درباره اوضاع کودکان یمن از مهمترین اخبار آن است.

2/13/2021 12:05:45 PM
کد خبر: 5840

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از المسیره، یک منبع یمنی به ادامه نقض آتش بس از سوی متجاوزان در استان الحدیده در جنوب غرب یمن اشاره کرد.

این منبع بیان کرد: طی ساعات گذشته بیش از 200 مورد نقض آتش بس در الحدیده گزارش شده است که از جمله آنها تلاش برای نفوذ به خیابان «پنجاهم» و پروازهای جاسوسی بر فراز مناطق «المنظر»، «الفازه» و« التحیتا» بوده است.

این منبع یمنی به 23 پرواز جاسوسی بر فراز منطقه «کیلومتر16»، «الجبلیه»  و «الدریهمی» و 28 مورد حملات توپخانه‌ای و 135 مورد نقض با آتشبارهای مختلف اشاره کرد.

بمباران مارب و صعده

از سوی دیگر حملات هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه یافت.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی در دو نوبت منطقه «باقم» در استان صعده را بمباران کردند.

این منبع همچنین بیان کرد: جنگنده های دشمن، 18 بار مناطق «صرواح» و«مدغل» در استان مأرب را بمباران کردند.

متجاوزان کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی را رفع توقیف کنند

خبر دیگر از یمن اینکه نهادهای محلی در استان «حجه»  یمن که بیشترین زیان را از توقیف فرآورده‌های نفتی از سوی متجاوزان، می‌بیند از ادامه توقیف این فرآورده‌ها انتقاد واعلام کردند: آنچه ائتلاف آمریکایی-سعودی در راهزنی دریایی انجام می‌دهد و کشتی‌های حامل فرآورده های نفتی را توقیف کرده است، محکوم است.

در این راستا اداره برق استان حجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل و جامعه بین المللی مسئول تبعات سکوت در قبال ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و آثار فاجعه بار آن بر بخش‌های حیاتی هستند.

در این بیانیه از سازمان ملل و جامعه جهانی خواسته شده است که موضع قاطع و کوبنده در قبال آنچه بر ملت یمن روا داشته می‌شود، اتخاذ کنند و سریعا فرآورده‌های نفتی به منظور مقابله با تبعات انسانی قریب الوقوع، رفع توقیف شوند.

هشدار درباره سوء تغذیه شدید کودکان یمنی

از سوی دیگر خبرگزاری سبأ یمن گزارش داد: سازمان غذا و کشاورزی وابسته به سازمان ملل متحد (فائو)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی هشدار داده اند که سوء تغذیه شدید نیمی از کودکان زیر پنج سال را در یمن در سال 2021 تهدید می کند و این آمار تقریباً   2,3میلیون کودک را شامل می‌شود.

در این بیانیه مشترک، آمده است: بیش از 400 هزار نفر از این کودکان که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند در صورتی که با فوریت درمان نشوند ممکن است جان خود را از دست بدهند.

در بیانیه مذکور با اشاره به افزایش سوء تغذیه به میزان 16 و 22 درصد در کودکان زیر پنج سال در سال 2020، آمده است: انتظار می‌رود که 1,2 میلیون زن باردار و زنانی که شیرخواره دارند در سال جاری میلادی در معرض سوء تغذیه شدید باشند.

«هنریتا فور» مدیرکل یونیسف هشدار داد: افزایش کودکانی که از گرسنگی در یمن رنج می برند باید ما را به تحرک جمعی وادارد و اگر اقدامی فوری ولازم انجام نشود هر روز که بگذرد کودکان بیشتری قربانی خواهند شد.

«دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: بحران یمن ترکیبی مسموم از جنگ، فروپاشی اقتصادی و کمبود شدید بودجه برای تامین کمک های نجات دهنده زندگی مردم این کشور است.

وی تاکید کرد: این ارقام بیانگر فریادی از یمن برای درخواست کمک است. هر کودک یمنی که از سوء تغذیه رنج می‌برد مفهومش این است که خانواده‌ای برای زنده ماندن در حال مبارزه است.

بیزلی بیان کرد: راهکار در یافتن راه حلی برای پایان دادن به گرسنگی، فراهم آوردن غذا و توقف خشونت است. اگر ما همین الان هم شروع کنیم هنوز وقت برای پایان دادن به رنج‌های کودکان یمن، هست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.