آنچه زنان نخبه ایرانی محقق کردند؛ فرزند به بغل و مدال بر گردن


زنان نخبه ایرانی با دریافت مدال‌های علمی و موفقیت در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که می‌توان در کنار مهر مادری، پیشرفت را هم معنا کرد.

12/18/2018 9:22:55 AM
کد خبر: 585

به گزارش سارنا به نقل از فارس، دانشگاه تربیت مدرس میزبان بخشی از برترین‌های علمی کشور بود، آنهایی که در المپیادهای علمی - دانشجویی مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کرده بودند. ۸۰ نفر از نفرات برتر المپیاد علمی - دانشجویی سال ۹۷ امروز به همراه خانواده‌هایشان در دانشگاه تربیت مدرس دور هم جمع شده بودند تا از سوی مسئولان مورد تقدیر قرار بگیرند. اهمیت این موضوع به حدی بود که منصور غلامی وزیر علوم شخصا در مراسم حاضر شد و جایزه این برگزیدگان را اهدا کرد. 

پس از سخنرانی‌های مسئولان و قول‌هایی که برای ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی المپیاد علمی - دانشجویی دادند، نوبت به بخش اهدای جوایز رسید.

گوینده برنامه یکی یکی اسامی را صدا می‌زد، همه با خانواده‌هایشان آمده بودند، می‌شد برق شادی را به وضوح در چشمان پدران، مادران و همسران برگزیدگان دید. 

زمانی که نام هریک از برگزیدگان صدا می‌شد، خانواده‌اش بیش از همه افتخار کرده و دست شادی می‌زدند. 

گوینده برنامه صدا زد: «محدثه ربانی»؛ خانمی که دخترک حدودا دو ساله‌ای به بغل داشت از پله‌های سن بالا رفت، گوینده برنامه با شادی مضاعفی از حضور این نخبه کشورمان با فرزندش برای دریافت مدال صحبت کرد.

نام بعدی «زهرا هدایتی متین» بود که او هم با فرزند ۲۳ روزه‌اش برای دریافت مدال آمده بود. 

زنان نخبه ایرانی فرزندانشان را برای دریافت مدال‌های افتخارشان آورده بودند تا نشان دهند می‌توان در کنار مهر مادری، پیشرفت را هم معنا کرد. 

با حدیثه ربانی صحبت کردم، او که بیست ساله است و در رشته علوم تربیتی مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کند، گفت: بعد از کنکور کارشناسی ازدواج کردم، همسرم هم دانشجوی مهندسی برق است،‌ از او درباره ادامه تحصیل با داشتن فرزند پرسیدم که گفت: فرزندم فاطمه یک سال و نیم دارد و در نگهداری او مادرم به من کمک می‌کند و برای تحصیلم برنامه‌ریزی کرده‌ام، شب‌ها فاطمه را می‌خوابانم و درس می‌خوانم.

ربانی از تصمیمی که برای ادامه تحصیل تا مقطع دکترا دارد صبحت کرد و گفت: تشویق‌های خانواده و همسرم به من انگیزه بسیاری داد و تنها مشکلم این است که نمی‌توانم در شهر دیگری تحصیل کنم، دوست دارم در دانشگاه تهران درس بخوانم، اما خوابگاه متأهلی به دانشجوی دختر نمی‌دهند که البته در نامه‌ای از وزیر علوم خواستم که بتوانم از خوابگاه متأهلین استفاده کنم. 

ربانی خواستن را عامل موفقیتش برشمرد و گفت: خواستن توانستن است، اگر هدف و علاقه داشته باشی و بخواهی می‌توانی موفق شوی. 

زهرا هدایتی ۲۳ ساله دانشجوی رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران نیز فرزند ۲۳ روزه‌اش را برای دریافت مدالش همراه آورده بود. وی درباره تحصیل همراه با فرزند گفت: اگر بخواهیم همه چیز امکان دارد و کار سختی نیست، فقط باید پشتکار و برنامه‌ریزی داشته باشیم و به خدا توکل کنیم.

* خبر خوب وزیر علوم برای نخبگان مادر

در زمینه ارائه خوابگاه متأهلی به زنان نخبه که فرزند دارند، با وزیر علوم صحبت کردم.

منصور غلامی خبر خوبی را برای این افراد بیان کرد و گفت: تحصیل برگزیدگان المپیاد علمی در مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون است و اگر دانشگاهی که انتخاب می‌کنند دارای خوابگاه باشد، حتما به اینها خوابگاه می‌دهیم. 

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز گفت: من با این افراد صحبت کردم و در جریان مشکلات‌شان هستم، اگر دانشگاهی که انتخاب می‌کنند خوابگاه داشته باشد مساعدت می‌شود.

به گزارش فارس، مسئولان کشور نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری مسیر را برای تحصیل و پیشرفت علمی زنان متأهل و به خصوص زنانی که فرزند دارند، فراهم می‌کند. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.