رئیسی: وقتی آب و خاک مساعد داریم نباید از بیکاری صحبت کنیم/ اجرای عدالت در گرو کارآمدی سازمان اداری است


رئیس دستگاه قضا گفت: در جایی که آب و خاک مساعد دارد صحبت از بیکاری درست ندیدن نعمت‌های خداست؛ از همین رو نخبگان مسؤولیت مضاعفی دارند.

2/20/2021 3:57:06 PM
کد خبر: 5897

به گزارش سارنا به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای نخبگان و اقشار گفت: این ظرفیتی که در استان وجود  دارد به برکت علما و نخبگان است که این نشان از خودسازی و ظرفیتی که خداوند به جوان‌های استان داده است این ظرفیت در پرتوی دین و جوانان دینی ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که دشمن دنبال یاس و ناامیدی است گفت: دشمن در سایر صنایع مانند صنایع هسته‌ای، دفاعی بیشتر مانع ایجاد می‌کند یا سایر حوزه‌ها مشخصا در صنایع دفاعی مانع ایجاد می‌کند در حالی که روزانه ما در این حوزه پیشرفت می‌کنیم و در حوزه هسته‌ای هم کشور برتری هستیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان این که رهبری فرمودند باید تحریم‌ها برداشته و ما راستی‌آزمایی کنیم، گفت: آن طرف بداند مردم ایران نسبت به مواضع خود جاذم هستند، امروز آن‌ها محتاج هستند لذا آنچه برای نخبگان و صاحب منصبان مهم است این است که باید تلاش مضاعف انجام گیرد در گام اول موفقیت زیادی ایجاد شده در گام دوم تجربه‌ها باید چراغ راه باشد تا به اهداف نظام اسلامی حرکتی در خور و شایسته داشته باشیم.

وی افزود:  استان‌ها نباید خیلی منتظر پایتخت باشند در استان نخبگان زیادی داریم که می‌توانند منشا خیر باشند کارخانجاتی که تعطیل شدند باید راه‌اندازی شود‌.

رئیس دستگاه قضا درخصوص کارخانه قند تصریح کرد:به نظر من به ناحق و ناروا این کارخانه تعطیل شده، اشتغال آن روز ۳۰۰ نفر بود می‌توانست تعداد و نفرات بیشتری مشغول به کار شود بیش از ۴۰ هکتار زمین در مرکز استان را به خود  اختصاص داده، راه‌اندازی کارخانه می‌تواند اشتغال و تولید خوبی ایجاد کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در جایی که آب و خاک مساعد دارد صحبت از بیکاری درست ندیدن نعمت‌های خدا است از همین رو نخبگان مسؤولیت مضاعفی دارند.

وی گفت: فرزندان این استان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند در رابطه با تخلفات و مفاسد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی باید برخورد شود این آخرین راهکار است اولین راهکار ایجاد ساز و کار است که جرم تولید نشود باید کاری کرد که شاهد کاهش ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی باشیم که تبدیل به جرم و دادگاه و مسائل کیفی نشود.

آیت‌الله رئیسی افزود: نخبگان باید تلاش کنند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد ‌عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهد آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می کنیم محصول دور شدن از عدالت هستیم.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: رهبری فرمودند باید فقر فساد و تبعیض ریشه کن شود چراکه زیبنده نظام اسلامی نیست و مبارزه با این موارد باید سر لوحه قرار گیرد و که با ایجاد عدالت می‌شود فساد را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان این‌که خارج شدن هر چیزی از اعتدال یعنی تبعیض گفت: در گام دوم انقلاب به اجرای عدالت اشاره شده و آنچه رهبری در مورد حضرت امام فرمودند اجرای عدالت است گام هایی خوبی برداشته شده برای اجرای عدالت اما کافی نبوده است و هر کسی به عنوان حاکمیت در جامعه اسلامی خدمت می‌کند باید برای تحقق عدالت تلاش کند که این کار موجب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود و مشارکت مردم تضمین می‌شود و موجب امیدواری آن‌ها می‌شود.

آیت الله رئیسی افزود: آنچه باید دنبال کرد آن است که سازمان اداری باید کارآمد شود زیراکه هر چه کارآمدتر شود اجرای عدالت در میدان بیشتر می‌شود و مردم بیشتر امیدوار و دشمن دچار یاس و ناامیدی می‌شود آنچه دشمن را ناامید می‌کند اقتدار در حوزه دفاعی و افزون شدن تولید است.

وی افزود: کاری که در خصوص واکسن کرونا انجام شد از یک موشک در بخش نظامی اثرش برای امیدوار کردن مردم کمتر نیست بلکه شاید بیشتر هم باشد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در حوزه قضایی وظیفه ما دنبال کردن اهداف قضایی است  تا به نتیجه برسد، لذا به نخبگان می‌گویم با یک دنیا امید، امید به رهبری کار را دنبال کرده چراکه آینده برای ملت ایران بزرگ و روشن است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.