حجت الاسلام میرشفیعی عنوان کرد؛

دعا؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت مسیر تعالی


حجت‌الاسلام سید صادق میرشفیعی گفت: انسان برای رسیدن به کمالات معنوی با گردنه‌های سختی مواجه است که رمز عبور از این گردنه‌ها، دعا است.

2/21/2021 9:13:38 AM
کد خبر: 5906

به گزارش سارنا به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید صادق میرشفیعی طی سخنانی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ماه رجب، شعبان و رمضان فصل دعا و عبادت است و بیشتر ادعیه وارده از اهل‌بیت (ع) مربوط به این سه ماه است و بر اساس روایت افضل عبادت‌ها، دعا است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم سفارش کرده است که مؤمنین باید همواره دست به دعا بردارند تا الطاف الهی شامل حال انسان شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق فرموده رسول گرامی اسلام خداوند کریم، بزرگوار و با حیا است و خداوند حیا می‌کند از بنده‌ای که دست‌هایش را برای دعا بلند کند اما دست‌هایش خالی برگردد.

میر شفیعی تأکید کرد: به همان اندازه که خداوند از بندگان بی‌نیاز است دقیقاً به همان اندازه نیز مخلوقات به خداوند نیاز دارند و خداوند هستی مطلق و مخلوقات فقیر مطلق هستند. خداوند به انسان بسیار نزدیک است و انسان منهای خدا هیچ است و خداوند جواب کسی که طالبش باشد را لبیک می‌گوید.

وی افزود: یکی از بهترین ادعیه، استغفار است که در ماه رجب نیز بسیار توصیه‌شده است و باعث آمرزش معاصی انسان می‌شود به‌شرط اینکه استغفار و توبه حقیقی، صادقانه باشد.

میر شفیعی در ادامه گفت: ماه رجب، ماه نزول رحمت بیکران خداوند است و استغفار از عدم معرفت خداوند می‌تواند راه گشا باشد. تمامی بندگان به درگاه الهی باید بسیار شکرگزار باشند و عدم نگرش شاکرانه در حقیقت کفران نعمات است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: بنده حقیقی هیچ‌گاه خود را طلبکار از خداوند نمی‌داند و همیشه خود را بدهکار به‌حساب می‌آورد و با تمامی اعمالی که دارد خود را مقصر و بدهکار می‌داند. انسان برای رسیدن به کمالات معنوی با گردنه‌های سختی مواجه است که چاره‌اش دعا است.

وی افزود: نسخه‌ای که اهل‌بیت (ع) برای انسان‌ها می‌دهند جامع و کامل است و حضرت علی (ع) در سخنی خطاب به فرزندشان امام حسن (ع) می‌فرمایند خداوندی که باطن و عظمت عالم هستی در دستان اوست اجازه و اذن داده است دعا کنید. آبادی دل و جان‌ها به همین دعاهاست و اگر خداوند بخواهد همین دعا را از انسان بگیرد معلوم نیست چه بلایی سر مخلوقات بیاید.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.