گزارش جدید بانک مرکزی از تحولات قیمتی مسکن/ "مسکن" در بهمن گران شد


در بهمن ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران ۲۸۳.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۷ و ۹۷.۲ درصد افزایش نشان میدهد.

2/28/2021 8:48:46 AM
کد خبر: 5972

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، گزارش جدید بانک مرکزی از تحولات قیمتی مسکن در شهر تهران نشان میدهد که در بهمن ماه 1399 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 3.9 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 11.4 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 70.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر این اساس تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در یازده ماهه سال 1399 به حدود 78 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 6.4 درصد افزایش نشان می دهد. 

در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران 283.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 3.7 و 97.2 درصد افزایش نشان میدهد.

لازم به ذکر است بررسی تحولات متوسط قیمت مسکن به تفکیک مناطق شهر تهران موید آن است که در بهمن سال جاری تعداد 8 منطقه از مجموع 22 منطقه، کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه قبل از آن را ثبت کرده اند.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهرتهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 30.6 و 22.9 درصد رشد نشان میدهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال 1399» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.