پکن: اقدام اخیر علیه هوآوی نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست


سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس خبری با اشاره به اقدام جدید دولت آمریکا علیه شرکت هوآوی گفت که این اقدامات نشان دهنده آن است که آمریکا قابل اعتماد نیست.

3/13/2021 9:23:49 AM
کد خبر: 6075

به گزارش سارنا به نقل از فارس،‌ وزارت خارجه چین امروز (جمعه) به تصمیم واشنگتن برای تحت فشار قراردادن بیشتر شرکت‌های آمریکایی که با شرکت هوآوی همکاری می‌کنند واکنش نشان داده و هشدار داد که این اقدامات می‌تواند به تاثیرات شدید جهانی منجر شود.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد،‌ گفت: «(محدودیت) به صورت جدی تبادل فناوری و تبادل تجاری میان دو کشور و جهان را در حد وسیعتر با اختلال مواجه خواهد کرد و این اقدام زنجیره صنعتی جهان و زنجیره تامین را تضعیف می‌کند.»

وی در ادامه گفت: «آمریکا باید فورا سرکوب شرکت‌های چینی را متوقف کرده و با شرکت‌های چینی به صورت عادلانه رفتار کرده و شیوه‌ای بدون تبعیض را در پیش بگیرد».

وی در ادامه گفت: «گزارش‌ها درباره اقدام اخیر واشنگتن نشان دهنده آن است که آمریکا کشوری قابل اعتماد نیست».

محدودیت‌های جدید دولت بایدن علیه شرکت هوآوی در راستای تلاش‌های دولت قبلی آمریکا به شمار می‌آید. دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شرکت‌های فدرال را از استفاده از محصولات شرکت هوآوی و شرکت فناوری ZTE‌ چین منع کرده بود.

یک سال پیش از آن نیز وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هوآوی و شرکت‌های وابسته به آن را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و شرکت‌های فناوری آمریکا را از تعامل با این شرکت بدون اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی منع کرده است.

در اواخر سال 2020 نیز،‌ ترامپ دستور اجرایی را امضا کرد و طی آن شرکت‌ها و افراد آمریکایی را از خرید سهام هوآوی و دیگر شرکت‌هایی که گفته می‌شود در ارتباط با ارتش چین هستند، منع کرد.

ماه پیش و در حالی که امید می‌رفت که تنش‌ها میان آمریکا و چین کاهش یابد، یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که به جای لغو محدودیت‌های دوره ترامپ، دولت بایدن به دنبال افزودن محدودیت‌های هدفمند جدید علیه صادرات فناوری‌های حساس به چین است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.