نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مذاکرات وین حضور می‌یابد


سی‌ان‌ان اعلام کرد نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مذاکرات آتی که قرار است سه‌شنبه در وین برگزار شود، حضور خواهد داشت.

4/4/2021 8:15:15 AM
کد خبر: 6172

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، وب‌سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مذاکرات غیرمستقیم درباره توافق هسته‌ای که قرار است سه‌شنبه در وین برگزار شود، به‌نمایندگی از ایالات متحده حضور خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آمریکا و ایران قرار نیست دیداری مستقیم داشته باشند اما ایالات متحده در نظر دارد با مقامات دیگر کشورهای عضور برجام دیدار داشته باشد.

مقامات ارشد ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، چین، آمریکا، و اتحادیه اروپا در نظر دارند سه‌شنبه هفته جاری در وین دیدار کنند.

مالی در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد: ما می‌خواهیم ایران را به تعهدات برگردانیم. ایالات متحده می‌داند که برای بازگشت به تعهدات باید تحریم‌هایی را که با توافق مغایرت دارند لغو کند.

وی در پاسخ به این سؤالی درباره حدود هزار و پانصد تحریمی که در دوره دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده است، اظهار داشت: ما باید تحریم‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم باید چه‌کار کنیم که ایران از منافعی بهره‌مند شود که قرار بود در توافق از آن برخوردار باشد.

این اظهارات مالی یک روز پس از نشست مجازی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک صورت گرفت که با حضور معاونان و مدیران‌کل وزیران خارجه ایران و 1+4 در روز گذشته (جمعه) برگزار شد.

پس از این نشست سید عباس عراقچی در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام به‌صورت مجازی برگزار شد، بحث‌های صریح و جدی صورت گرفت. شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه‌شنبه به‌صورت حضوری در وین دنبال کنند.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.