سخنگوی کاخ سفید: مخالفت اسرائیل تأثیری بر بازگشت آمریکا به برجام نخواهد داشت


سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه تأکید کرد که مخالفت تل آویو با بازگشت آمریکا به برجام، بر موضع کنونی واشنگتن تأثیری نخواهد داشت.

4/24/2021 7:57:14 AM
کد خبر: 6347

به گزارش سارنا به نقل از مهر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه در نشست خبری خود به این پرسش که آیا مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به برجام، موضع واشنگتن را نسبت به پیوستن مجدد به این توافق هسته‌ای تحت الشعاع قرار خواهد داد، پاسخ منفی داد.

ساکی در این باره گفت: «در حال حاضر مذاکرات به شکل غیر مستقیم جریان دارد و این یک ظرفیت دیپلماتیک به سمت توافق هسته‌ای است. می‌دانیم که چالش وجود دارد و ما در حال تشویق همه طرف‌ها به تداوم مذاکره هستیم».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: «ما اسرائیل را به عنوان یکی از طرف‌های کلیدی این بحث در کنار خود نگه می‌داریم و قصدمان را با آنها در میان می‌گذاریم. ما این کار را در دیدار آتی هم انجام خواهیم داد».

گفتنی است، همزمان با ادامه روند مذاکرات طرف‌های برجام در وین با هدف احیای این توافق هسته‌ای، مقامات تل آویو در تلاش برای کارشکنی و ممانعت از به ثمر نشستن این مذاکرات هستند.

در همین ارتباط، گروهی از مقامات اسرائیلی به نشریه آکسیوس گفتند که قرار است یک هیأت نمایندگی از سوی رژیم صهیونیستی برای شرکت در گفتگوهای راهبردی پیرامون ایران هفته آینده به ایالات متحده سفر کند.

به گفته این مقام‌های اسرائیلی، این هیأت نمایندگی مأمور است که مخالفت تل آویو با احیای برجام و خودداری از مذاکره بر سر مفاد این توافقنامه را به اطلاع مقامات واشنگتن برساند.

گفته می‌شود در نشستی که روز پنج شنبه با حضور نخست وزیر، وزرای جنگ و خارجه و همچنین اعضای هیأت نمایندگی اسرائیل برگزار شد، محورهای این پیام مورد بحث قرار گرفت. در این نشست، نتانیاهو بار دیگر موضع خود نسبت به توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد و مدعی شد که احیای برجام اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.