ابرماه سه شنبه مهمان آسمان می شود


کارشناس نجوم با بیان اینکه سه شنبه ماه کامل قابل رویت است، گفت: این ابرماه با عنوان ماه صورتی در سراسر دنیا با اندک اندازه‌ای بزرگتر و پرنورتر قابل رویت خواهد بود.

4/25/2021 4:09:21 PM
کد خبر: 6359

به گزارش سارنا به نقل از مهر، خسرو جعفری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه کامل رخ می‌دهد، گفت: طلوع ماه کامل روز سه شنبه ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه به وقت تهران خواهد بود.

وی در خصوص رؤیت «ماه صورتی» گفت: شامگاه سه شنبه یک ابرماه خواهیم داشت که به آن ماه صورتی نیز می‌گویند.

وی در خصوص ابرماه گفت: نزدیکترین فاصله ماه به زمین در روز سه شنبه ٧ اردیبهشت در ساعت ۱۹:۵۸ دقیقه به میزان ۳۵۷ هزار و ۴۲۹ کیلومتر است و در این زمان قطر زاویه‌ای ماه ۳۳.۴ دقیقه قوسی است.

جعفری زاده گفت: ماه تنها ۷ درصد بزرگ‌تر و نور آن ۱۶ درصد بیشتر است از این رو نمی‌توان انتظار رؤیت ماه بسیار بزرگ و عجیبی را داشت.

وی با بیان اینکه اصطلاح ماه صورتی به هیچ عنوان بدان معنا نیست که ماه به رنگ صورتی دیده شود، تاکید کرد: این عنوان برای ماه برگرفته از گل‌های به رنگ صورتی در آمریکایی است که در ماه آپریل رشد می‌کنند، است.

کارشناس نجوم اضافه کرد: طلوع این ابرماه خیلی جذاب است و با چشم قابل رؤیت است؛ جالب اینجاست که ماه مانند همیشه طلوع می‌کند و درصد خیلی کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود و  این بزرگی تنها توسط ابزارهای رصدی و عکاسی قابل تشخیص است.

وی گفت: با توجه به اخبار منتشر شده درباره ابرماه و شایعات بسیار در فضای مجازی، افراد با دیدن ماه فکر می‌کنند این قمر زیبای زمین بسیار بزرگ‌تر و بسیار پرنورتر خواهد بود در صورتیکه این گونه نیست.

میترا سعیدی کیا

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.