ریاض برای جلوگیری از سقوط مأرب دست به دامان ترکیه شد/ کشتی اسرائیلی در «ابین»


عضو ارشد وزارت خارجه یمن از تلاش آمریکا برای جمع‌کردن لشکر شکست‌خورده ائتلاف سعودی در مأرب و نیز متوسل شدن ریاض به آنکارا برای ممانعت از سقوط مأرب خبر داد.

4/28/2021 4:25:34 PM
کد خبر: 6383

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از المسیره، حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه یافت و طی آن ماطقی از استان الجوف و مأرب بمباران شد.

کشتی اسرائیلی در ساحل ابین یمن

منابع یمنی از یک کشتی اسرائیلی که به‌همراه شماری از افسران اماراتی به ساحل «ابین» یمن رسیده است، پرده برداشتند.

«عادل الحسنی» از رهبران آنچه مقاومت جنوب یمن نامیده می‌شود، در توییتی با اعلام این خبر، نوشت: افسران اماراتی از جمله «ابوخلیفه»، کشتی اسرائیلی را که هفته گذشته به ساحل «ابین» رسیده است همراهی کردند.

وی توضیحات بیشتری در این زمینه نداد.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیامی مهمی خطاب به همه فریب‌خوردگان در استان مأرب داد.

وی افزود: چرا سرکرده‌های حزب «الاصلاح» در مأرب در مراسم تشییع افراد خود حضور ندارند. عدم حضور فرماندهان نظامی و مسئولان آنها، اطلاعاتی را که از فرار آنها و ترک مأرب مخابره شده است تأیید می‌کند.

العزی گفت: این سبب می‌شود که ما از فریب‌خوردگان بپرسیم که "شما برای چه  در جمع ائتلاف سعودی مانده‌اید؟ چرا شما باید به‌جای فرصت‌طلبانی بمیرید که گریختند و شما را تنها گذاشتند؟".

توسل ریاض به آنکارا و تحرک واشنگتن برای جمع‌کردن لشکر شکست‌خورده در مأرب

«عبدالله سلام الحکیمی» عضو ارشد وزارت خارجه یمن از تلاش آمریکا برای سروسامان دادن به نیروهای فروپاشیده ائتلاف سعودی در مأرب خبر داد و این‌که رژیم سعودی برای جبران شکست به آنکارا متوسل شده است.

وی اعلام کرد: آنها به‌طور حتم می‌دانند که سیطره صنعا بر استان مأرب، هیمنه متجاوزان و اشغالگران سعودی و متحدانشان را درهم می‌شکند و از این رو فشار شدیدی از سوی آمریکا، انگلیس، اروپا و سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس موقت به‌منظور سروسامان دادن به نیروهای ازهم‌پاشیده ائتلاف، وارد می‌کنند و تلاش می‌کنند که مانع از دست رفتن مأرب به‌هرقیمتی شوند.

وی به تحرکات گسترده و شتابزده عربستان برای ترمیم روابط خود با قطر و ترکیه برای شکل‌دهی ائتلاف نظامی به‌منظور ممانعت از شکست ائتلاف سعودی در یمن به‌دنبال شکست‌های متوالی آن در مأرب، اشاره کرد.

مرگ برادرزاده «عبدربه منصور هادی» بر اثر کرونا

منابع نزدیک به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن از مرگ «شیخ سالم محمد منصور هادی الدنبوع» برادرزاده وی که شامگاه سه‌شنبه بر اثر کرونا فوت کرده است، خبر دادند و اعلام کردند که وی 60ساله و پسر «محمد منصور» برادر بزرگ «عبدربه منصور هادی» بود.

آمریکا کشته‌شدن نظامی خود در یمن را تأیید کرد

نیروی دریایی آمریکا در یک بیانیه روز گذشته کشته شدن نظامی خود را در یک حمله که نوع آن را مشخص نکرد، تأیید کرد.

آمریکا شریک اساسی در جنگ علیه یمن است.

جنگ صد سال هم طول بکشد ائتلاف سعودی نمی‌تواند بر انصارالله غلبه کند

«فضل الجعدی» عضو هیئت ریاست شورای انتقالی جنوب یمن گفت: شکست حوثی‌ها سخت است و اگر جنگ صد سال هم به‌طول بکشد باز هم ائتلاف سعودی توان شکست دادن حوثی‌ها را به‌دلایلی که همه می‌دانند، ندارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.