نبرد مأرب؛ ناکامی نیروهای «هادی» در باز پس گیری «الطلعه الحمراء»


نیروهای «هادی» دست به تحرکاتی برای بازپس گیری منطقه راهبردی «الطلعه الحمراء» زدند که نه تنها کاری از پیش نبردند که متحمل خسارات سنگین هم شدند.

5/5/2021 10:40:24 AM
کد خبر: 6419

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از الاخبار، نیروهای وابسته به «هادی» طی روزهای گذشته تمام توان خود را برای بازپس گیری منطقه راهبردی «الطلعه الحمراء» در غرب شهر مأرب به کار بستند و تمام ثقل نظامی خود را به کار گرفتند و  دست به حمله‌ای از شرق «الطلعه» تا مناطق واقع در شرق مناطق «العطیل» و «المیل» زدند، اما شکست خوردند و متحمل تلفات سنگین شدند.

با وجود حمایت هوایی شدید جنگنده‌های سعودی و اماراتی که بیش از 100 حمله از بامداد جمعه در جبهه‌های مأرب انجام دادند، اما نیروهای «هادی» نتوانستند کاری از پیش ببرند.

متعاقب آن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دست به پیشروی‌هایی هم در شمال غرب شهر مأرب زدند.

علت ناکامی نیروهای هادی این بود که عملیات آنها لو رفته و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در کمین آنها بودند.

طرح عملیات و محورهای آن برای نیروهای صنعا آشکار شده بود و این سبب شکست این عملیات شد و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کمین هایی در مسیر حرکت آنها گذاشتند و امداد رسانی به آنها را بستند و حملات را در غرب و شمال غرب مأرب دفع کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سوی منطقه «المیل» در شمال شرق مأرب دست به پیشروی زدند.

نیروهای صنعا حمله دیگر نیروهای هادی در منطقه «القباقیب» و «الحنافیر» در شرق «الطعله الحمراء» را هم دفع کردند و طی پاتکی مانع از نفود نیروهای «هادی» به «التومه السفلی» و در جبهه «البلق القبلی» شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حمله نیروهای «هادی» که با حمایت ده‌ها تن از تروریست‌های القاعده در مناطق واقع میان «البلق القبلی» و اطراف «الطلعه الحمراء» در منطقه «ام القباقیب» و شرق «الشعب الحمر» در جبهه غربی رخ داد، را در هم شکستند.

این در حالی است که بارش شدید باران سبب توقف درگیری‌ها و کاسته شدن از شدت آنها در جبهه‌های مختلف مأرب در روز شنبه شده بود با این وجود طرفین جنگ و گریز و حملات توپخانه‌ای در اطراف «الطلعه الحمراء» و پس از آن مواضع و تپه‌های نظامی ادامه داشت.

ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات برق آسا به مواضع هادی و عناصر القاعده در «البلق القبلی» انجام دادند و خسارات و تلفاتی به آنها وارد کردند.

لشکر کشی عظیم و خودکشی نیروهای «هادی»

یک منبع قبیله ای به ال اخبار گفت: نیروهای هادی دستورات اکید از اتاق عملیات ائتلاف در ریاض مبنی بر ضرورت بازپس گیری مواضع راهبردی در روز چهارشنبه گذشته دریافت کردند و تحت این فشار با نیروهای عظیمی از شهر مأرب به سوی جبهه‌های درگیر در محورهای غربی و شمال غربی شهر بدون هیچ طرح و برنامه‌ای به راه افتادند.

این منبع بیان کرد: میزان خسارات وارد شده طی دو روز گذشته گواه بر این است که این عملیات بدون برنامه ریزی انجام شده است به طوری که بیش از 125 نفر از نیروهای مذکور کشته و زخمی شدند.

منبع مذکور به کشته شدن شمار زیادی از نظامیان و افسران و فرماندهان نظامی در این حمله بی‌برنامه اشاره کردند و از آن به مثابه خودکشی دسته جمعی به منظور رضایت ائتلاف سعودی نام بردند.

این منبع به ال اخبار گفت: نام عملیات را «غزوه بدر» نامیده بودند و در آن با تعداد زیاد از سلفی‌های جنوب و القاعده حمله کردند که عملیات به جبهه‌های شمال مناطق صحرایی مأرب کشیده شد و به از دست رفتن مواضع نیروهای هادی در منطقه «جدافر» منجر شد.

مهلت دو هفته‌ای که ریاض به مزدورانش داده است

فرماندهی ائتلاف سعودی به نیروهای هادی در مأرب دو هفته مهلت داده است که دست به اقدامات نظامی گسترده بزنند.

همچنین دستور درگیر کردن جبهه‌ها در استان‌های «الضالع»، «البیضاء» و «تعز» را داده‌اند تا فشار از روی مأرب برداشته شود.

در این رساتا منابع محلی در «الضالع» اعلام کردند که نیروهای ائتلاف جبهه های مجاور استان إب را شعله ور کردند و این پس از حمایت مالی وسوسه کننده و لشکر کشی و جذب افراد زیاد از مناطق مختلف این استان رخ داد.

ال اخبار گزارش داد: فرماندهان در شهر عدن دستور حملات در الضالع را دادند و این همزمان با حملات به مواضع ارتش و کمیته های مردمی در غرب و شمال غرب مأرب به مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بود.

حمله‌ای که با کشتن شدن ده‌ها شبه نظامی اماراتی به پایان رسید

اما حمله به منطقه «الفاخر» در شرق «الضالع» که شبه نظامیان وابسته به امارات به راه انداختند با کشته شدن ده‌ها نفر از مهاجمان تمام شد که در میان آنها سرتیپ «یحیی الشوبجی» و برخی سرکرده‌های سلفی که در جنگ شرکت کرده و برای آن لشکر جمع کرده بودند، شد و آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

عناصر القاعده و داعش با هماهنگی سعودی به مواضع ارتش و کمیته های  مردمی یمن در جبهه های «الحازمیه» و «ذی ناعم »در استان البیضاء حمله کردند.

این چند روز پس از آن بود که ده‌ها داعشی از سوریه از طریق دریا به منطقه «احور» در استان «ابین» وارد شده بودند و از آنجا به «ذی ناعم و الحازمیه» منتقل شده بودند.

ال اخبار گزارش داد: طی روزهای گذشته درگیری‌های شدیدی درگرفت که از انواع تسلیحات در منطقه «طباب» در «ذی ناعم» در استان البیضاء استفاده شد. با وجود اینکه نیروهای «هادی» مدعی موفقیت هایی شدند؛ اما منابع وابسته به صنعا با تمسخر این ادعاها اعلام کردند که نبرد جز با پاکسازی کامل مناطق مذکور از لوث تروریست‌ها متوقف نخواهد شد.

منابع آگاه به ال اخبار اعلام کردند: فرماندهی ائتلاف به نیروهای هادی در مأرب دو هفته زمان داده است که سروسامانی به اوضاع نظامی خود بدهند و تهدید به برکناری سرلشکر «محمد المقدشی» وزیر دفاع دولت «هادی» کرده است.

از همین رو وزارت دفاع «هادی» دست به تحرکاتی زده است».

آخرین اخبار نبرد در شمال مأرب

منابع محلی در استان مأرب اعلام کردند: جبهه شمالی شهر مأرب شاهد نبرد سنگین میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن از یکسو و نیروهای «هادی» و القاعده از سوی دیگر است و نیروهای صنعا در  حال پیشروی هستند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ساعات گذشته طی نبردی شدید با تروریست‌ها و نیروهای «هادی»، موفق به دفع یورش گسترده نیروهای «هادی» و القاعده از سمت پادگان «الرویک» در شرق منطقه «العلم» و منطقه «الکنایس» از سمت غرب «العلم الابیض» شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از نبردی سنگین موفق به پیشروی و دستاوردهای میدانی شدند و بر برخی مواضع ائتلاف و القاعده در غرب جبهه «العلم الابیض» مسلط شدند.

منابع محلی بیان کردند: نیروهای صنعا همچنین در مناطق« المیل» در شمال پادگان «صحن الجن» پیشروی هایی داشتند و هم اکنون درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی جریان دارد و اخبار از فروپاشی تروریست‌های القاعده و نیروهای ائتلاف در این منطقه حکایت دارد.

این دستاوردهای بزرگ نیروهای صنعا، یکروز پس از پیروزی های درخشان آنها در صحرای «جدافر» در شرق استان الجوف و قطع راه‌های امداد رسانی به نیروهای ائتلاف در شمال شهر مأرب رخ می‌دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.