سهراب و کیانوش منتظر پاسخ سرنوشت‌ساز IWF/ چراغ سبز "جلود"


نایب رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: براساس چراغ سبزی که از دبیرکل فدراسیون جهانی گرفتیم درخواستی در مورد رستمی و مرادی داشتیم و نامه رسمی خود را نیز ارسال کرده ایم.

5/9/2021 3:16:45 PM
کد خبر: 6441

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، نایب رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: براساس چراغ سبزی که از دبیرکل فدراسیون جهانی گرفتیم درخواستی در مورد رستمی و مرادی داشتیم و نامه رسمی خود را نیز ارسال کرده ایم.

داود باقری در گفتگو با ایسنا درباره اینکه چقدر احتمال دارد فدراسیون جهانی وزنه برداری امتیاز مسابقات گزینشی المپیک سوئیس را برای کیانوش رستمی لحاظ کند، بیان کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا جلسه نیمه رسمی را با دبیرکل فدراسیون جهانی داشتیم و در این جلسه رئیس فدراسیون ایران از دبیرکل فدراسیون جهانی درخواستی داشت که این درخواست به یک نامه رسمی تبدیل شد. ما در یک ایمیل رسمی از جلود درخواست کردیم که امتیاز مسابقات سوئیس برای رستمی لحاظ شود و همچنین امتیاز مسابقات کلمبیا نیز به جای مسابقات سوئیس را برای مرادی لحاظ کنند. دبیرکل فدراسیون جهانی نیز به ما گفت، اگر این نامه را ارسال کنید ترتیب اثر داده می‌شود و طبق آن چیزی که جلود گفت جای امیدواری هست.


او ادامه داد:  البته اینکه در بررسی های بعدی در فدراسیون جهانی چه اتفاقی بیفتد و چه تصمیمی گرفته شود، اطلاعی از آن نداریم اما چراغ سبزی از طرف دبیرکل فدراسیون جهانی دریافت کردیم و  بر اساس آن نامه را ارسال کردیم. ما نامه را به صورت رسمی به دبیرکل فدراسیون جهانی ارسال کردیم و اعلام کرد درخواست ما را به صورت دستور جلسه به کمیته فنی می برد و آنجا با نظر مساعد، تصمیم گیری می کنند.


 نایب رییس فدراسیون همچنین گفت: البته من فکر می‌کنم فدراسیون جهانی اگر بخواهد پاسخی به نامه ما بدهد بعد از مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا این کار را انجام می‌دهد تا ببیند سهراب مرادی در آن مسابقات چه نتیجه ای می گیرد. امیدوارم که به نامه ما ترتیب اثری داده شود در این صورت هر دو وزنه بردار وارد رنکینگ می شوند و در این صورت این ما هستیم که انتخاب می کنیم چه کسی به المپیک برود. اما از طرفی این بحث هم وجود دارد که اگر این کار را انجام دهد و رنکینگ تغییر کند، این احتمال وجود دارد، کشورهای دیگر هم اعتراض کنند و از این لحاظ قول دبیرکل آقای جلود عجیب بود.

او در مورد وضعیت سهراب مرادی نیز گفت: سهراب مرادی پس از آسیب دیدگی جدی که داشت توانست به صحنه مسابقات برگردد و در قهرمانی آسیا هم رکوردهای خوبی را ثبت کرد. وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را هم داشت راحت می زد اما به دلیل اینکه کتفش صدا داد، ریسک نکرد و وزنه را انداخت که به نظرم کار خوبی انجام داد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.