زلزله ۵ ریشتری در فارس /لرزش زمین در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر


ساعتی قبل وقوع زلزله ۵ ریشتری در استان فارس موجب لرزش شهرستان‌های گناوه، دشتستان و بوشهر شد.

5/29/2021 8:26:19 AM
کد خبر: 6572

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، ساعتی قبل وقوع زلزله ۵ ریشتری در استان فارس موجب لرزش شهرستان‌های گناوه، دشتستان و بوشهر شد.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر درباره زلزله بامداد امروز توضیح داد: ساعت ۱:۰۵:۵۴ بامداد امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰، زلزله ۵ ریشتری مرز استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را لرزانده که طبق گزارشات دریافتی از شهردار منطقه و دهیاران، این زلزله خسارتی نداشته است.

به گزارش ایسنا، این زلزله بین شهر بابا منیر و شهرستان گچساران و همچنین خالی از روستا و سکنه رخ داده؛ در روستاهای اطراف کانون زلزله هم از جمله برم سیاه، مرغ، رباط، میشان، بیدکرز و بابامنیر گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر اطلاعات جمعیتی تا شعاع ۱۵ کیلومتری از محل وقوع زلزله را به شرح زیر تشریح کرده است:

جمعیت کل: ۳۰۳۳
تعداد مردان: ۱۴۸۷
تعداد زنان: ۱۵۲۶
تعداد خانوارها: ۷۹۶
تعداد شهرها: ۰
تعداد روستاها: ۴۲

گفتنی است مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به همراه استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد فعال و ۲ تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاه ها به کانون زلزله اعزام شده، همچنین با دهیاران و مسئولین خانه های هلال هم ارتباط برقرار شده است.

ساعت ۰۰:۰۸ بامداد روز شنبه ۸ خردادماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند. و پس از زلزله ۵ ریشتری در ساعت ۰۱:۰۵ در یابامنیر استان فارس؛ در ساعت ۰۲:۴۲ نیز زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر همین منطقه را لرزانده است. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.