ساخت دستگاهی برای ثبت ۲۴ ساعته سیگنال‌ها در منازل


محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شرایط شیوع کرونا دستگاه قابل حملی را برای ثبت سیگنال‌های بدن عرضه کردند که به جای آنکه بیمار در بیمارستان‌ها حضور یابد، این دستگاه در منازل اقدام به ثبت ۲۴ ساعته سیگنال‌ها خواهد کرد.

6/16/2021 8:18:04 AM
کد خبر: 6705

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شرایط شیوع کرونا دستگاه قابل حملی را برای ثبت سیگنال‌های بدن عرضه کردند که به جای آنکه بیمار در بیمارستان‌ها حضور یابد، این دستگاه در منازل اقدام به ثبت ۲۴ ساعته سیگنال‌ها خواهد کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر شهباز عسکری، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را در حوزه الکترو فیزیولوژی از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد، گفت: در آن سال‌ها چون دانش بنیانی شرکت‌ها مطرح نبود، با ما همانند شرکت‌های بازرگانی برخورد می‌شد که جای تاسف دارد؛ ولی در سال‌های اخیر رویکر دولت عوض شده و میان شرکت‌های دانشی و بازرگانی تفاوت قائل شده‌اند.

وی "ابزارهای ثبت سیگنال پرتابل ۸ کاناله برای توسعه نرم افزارهای کاربردی در حوزه پایش، بهبود و ارتقای توانمندی‌های شناختی" را از جمله محصولات این شرکت نام برد و افزود: پس از شیوع کرونا این طرح به ذهن ما رسید که شاید بتوان ثبت دستگاه‌هایی طراحی شود که قادر باشد به جای آنکه فرد به بیمارستان مراجعه کند تا سیگنال‌های مورد نظر وی ثبت شود، این پایش در منازل صورت گیرد؛ از این رو ما به سمت طراحی و ساخت دستگاه‌های پوشیدنی در این زمینه حرکت کردیم.

عسکری خاطر نشان کرد: این دستگاه یک طراحی تقریبا منحصر به فرد است که می‌تواند ۸ کانال را با وضوح مناسب برای مدت ۲۴ ساعت سیگنال‌های مورد نظر را مانیتور کند. این امر کمک می کند در موارد مختلف، سیگنال‌های مورد نیاز بیماران به ویژه برای کودکان و افرادی که حضور آنها در بیمارستان‌ها با چالش‌هایی همراه است، از خانه ثبت شود.

وی با تاکید بر اینکه از این دستگاه نیز می‌توان برای مطالعات خواب بهره برد، یادآور شد: یکی از چالش‌های کلینیک‌های خواب این است که این دستگاه در کلینیک‌های خواب نصب می‌شود و فرد مبتلا به اختلالات خواب باید در کلینیک‌ها بخوابد که این امر می‌تواند موجب بروز احساسات ناخوشایند در فرد مبتلا شود.

مجری طرح اظهار کرد: بنابراین این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که بیماران این دستگاه را به منزل خود ببرند و در محیط خوابی که همیشه استراحت می‌کنند، سیگنال‌های مورد نظر ثبت شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.