واکنش صهیونیست‌ها به پیروزی آیت‌الله رئیسی


سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در یک رشته پیام توییتری به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

6/20/2021 8:13:32 AM
کد خبر: 6729

به گزاش سارنا به نقل از فارس، «لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه در یک رشته پیام توییتری به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران واکنش نشان داد.

این مقام صهیونیست آیت‌الله رئیسی را فردی توصیف کرد که متعهد شده که به سرعت برنامه نظامی هسته‌ای ایران را به پیش ببرد و انتخاب وی مقاصد مخرب واقعی ایران را شفاف کرده و باید نگرانی عمیق فوری جامعه بین‌المللی را برانگیزد.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه پیام توییتری نوشت: «بیش از آن،‌ برنامه هسته‌ای ایران باید فورا متوقف شده، کاملا به عقب رانده شده و به صورت نامحدود متوقف شود. برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز باید برچیده شود».

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها اعلام کرده که انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بین 100 تا 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد.

از سوی دیگر، در حالی که ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده اما رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای این پیمان بین‌المللی امتناع می‌ورزد و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.