ماموریت قالیباف به کمیسیون اصل نود و شوراها برای بررسی علل اخلال در انتخابات


رئیس مجلس از دو کمیسیون اصل ۹۰ و شوراها خواست اخلال های ایجاد شده در روند برگزاری انتخابات را پیگیری کرده و گزارشی به مجلس ارائه دهند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

6/21/2021 10:06:17 AM
کد خبر: 6743

به گزارش سارنا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۱۳۷ قانون اساسی اظهار داشت: در انتخابات ۲۸ خرداد اختلالاتی در سیستم ها وجود داشت به گونه ای که تعرفه رای به برخی از شعب دیر رسید و با تاخیر کار خود را شروع کردند.

وی افزود: نمونه این موضوع را می توان در اعلام نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری دید که آقایان گفتند نتایج بر اساس تجمیع ۹۰ درصد صندوق های آراست که انگار آن ها درکی از ۹۰ درصد نداشتند.

سلیمی خطاب به قالیباف عنوان کرد: با توجه به این رفتار غیرقابل دفاع و اخلال پیش آمده در روند انتخابات، دستور بررسی داده تا با مقصرین برخورد شود چون طبق پیش بینی ها، در صورت نبود چنین اخلال هایی، حداقل ۵ تا ۱۰ درصد میزان مشارکت افزایش پیدا می کرد. باید منشاء این اخلال مشخص شود که با این وضعیت اجازه ندادند بخشی از مردم رای دهند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: موضوع مطرح شده توسط آقای سلیمی درست است؛ در روز انتخابات در دو نوبت یعنی آغاز انتخابات و نیمه روز قبل از ساعت ۱۰:۳۰ دو اشکال جدی به وجود آمد.

وی از دو کمیسیون اصل ۹۰ و شوراها خواست که این موضوع را پیگیری کرده و گزارشی به مجلس ارائه دهند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.