دولت فقط نیمی از تکلیف برنامه ششم درباره برق را محقق کرد/ رمز ارزها بهانه‌ای برای بی‌تدبیری مسئولان انرژی


نماینده میانه در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه رمزارزها بهانه‌ای برای بی تدبیری مسئولان انرژی شده است، گفت: دولت تنها نیمی از تکالیف برنامه ششم توسعه درباره برق حرارتی را محقق کرده است.

7/6/2021 1:19:53 PM
کد خبر: 6834

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس،  اظهار داشت: قطعی مکرر برق و خاموشی های گسترده، زندگی  و کسب و کار مردم و بخش تولید را به طور جدی مختل کرده است.

وی افزود: مردم نباید تاوان بی برنامگی و تکالیف انجام نشده دولت را بپردازند. توجیه خاموشی های مکرر با موضوع مزارع استخراج رمز ارزها،‌ قانع کننده نمی باشد.

* وزارت نیرو باید پاسخ قانع کننده‌ای به مردم بدهد 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت نیرو باید توضیح دهد مزارع آشکار و پنهان استخراج بیت کوین دقیقا چند درصد خاموشی ها را موجب می شوند.

حسینی ادامه داد: طبق برخی برآوردها، ظاهراً ۱۰ درصد مشکلات ، ناشی از رمزارزهاست اما ظاهراً رمزارزها بهانه‌ای برای توجیه خاموشی‌های اخیر و پوششی برای بی تدبیری و ضعف مدیریت مسئولان ذیربط شده است.

وی عنوان کرد: به هر صورت  اگر طبق گفته مسئولان ،مسئله رمزارزها ، عامل اصلی معضل خاموشیها باشد، باز هم این دولت است که باید این مسئله را پیگیری و کنترل کند.

منتخب مجلس یازدهم بیان داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه ،دولت موظف به نصب 25 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و 5 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است در حالی که در زمینه برق حرارتی کمتر از نیمی از تکلیف برنامه ششم توسعه، تحقق یافته و کل ظرفیت تولید برق تجدید پذیر کشور از 900 مگاوات فراتر نمی‌رود.

حسینی با بیان اینکه مردم از تطبیق نداشتن زمان‌بندی خاموشی با جداول احتمالی خاموشی ناراحتند، تصریح کرد: در شرایطی که در جداول خاموشی خبر از بازه زمانی قطعی برق 2 ساعته است، روز گذشته در بسیاری از مناطق کشور شاهد خاموشی تا 6 ساعت نیز بوده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: این غیرقابل قبول است که از نظر ظرفیت صنعت برق نصب شده، در غرب آسیا رتبه اول و در دنیا رتبه 14 را داشته باشیم اما در مقام عمل، شاهد این همه معضل در تامین برق باشیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.