گردهمایی مبلغان و گروه‌های تبلیغی ویژه ماه محرم ۱۴۰۰ برگزار شد


گردهمایی مجازی مبلغان و گروه‌های تبلیغی ویژه ماه محرم با محوریت «مسئولیت اجتماعی» ۱۴۰۰ به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

8/8/2021 5:25:44 PM
کد خبر: 7006

به گزارش سارنا به نقل از مهرو  به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گردهمایی مجازی مبلغان و گروه‌های تبلیغی ویژه ماه محرم با محوریت «مسئولیت اجتماعی» ۱۴۰۰ به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم، حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی خطاب به مبلغان اظهار داشت: جریان نهضت سالار شهیدان دنباله قیام رسول خدا (ص) از یک سو و امیرالمؤمنین (ع) از سوی دیگر است؛ هدف والای نهضت و آثار پربرکت آن، زمانی روشن می‌شود که هدف نزول قرآن و قیام حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) و رهاورد آن، بیان شود.

این مرجع تقلید گفت: اگر بخش عقلانی و علمی و عملی جامعه تأمین شود، آن جامعه ستون دین است و سالار شهیدان جان و خونش را داد تا جهل، سفاهت، بی خردی و بی تقوایی، جامعه را طرد کنند.

وی با بیان این که سالار شهیدان همه ایام، به خصوص این ایام را با جان و خون و فرزندان خود فروغ بخشید، گفت: وظیفه مبلغان آن است که هم خود را صاحب قلم و فکر و هم جامعه را با بیان خود، زنده نگه دارند و جامعه را ستون دین کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که حسین بن علی (ع) مظهر ذات اقدس اله است، تصریح کرد: کسانی می‌توانند حسینی باشند که حسینی بیندیشند و حسینی فکر کنند و حسینی عمل کنند.

همچنین در این مراسم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» تصریح کرد: روحانیت از ابتدا نقش مولد فرهنگ در کشور را داشته اند و از طریق تبلیغ، راهنمایی و بیان هنجارها و ارزش‌ها که به جامعه منتقل کرده اند، توانسته اند از نقش خود پاسداری کرده و به وظیفه خود عمل کنند.
وی افزود: روحانیت در طول تاریخ برای آحاد جامعه به عنوان حجت شرعی و امر مقبول جامعه محسوب می شده است و حتی پیروان سایر ادیان و مذاهب، روحانیت را در این جایگاه می‌شناسند که کلام و رفتارشان برای آحاد جامعه جنبه حجیت دارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیانات خود، به تبیین جایگاه مجالس مذهبی و دینی به ویژه مجالس عزاداری سید الشهدا (ع)، پیام‌های نهضت و حرکت ابی عبدالله (ع) و وظایف امروز مردم در شرایط کرونایی پرداخت.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با بیان این که دهه محرم، دهه پرداختن به ولایت و امامت می‌باشد، اظهار داشت: اهتمام به مسأله عاشورا و ترویج مکتب اهل بیت (ع)، مصداق روشنی از آیه شریفه «تَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَالتَّقوی» است.
وی، دهه محرم را فرصتی برای بازخوانی پیامدهای غفلت از امام و ولی خدا دانست و گفت: پیشرفت، رونق و پیروزی در اثر توجه به جایگاه ولایت فقیه بوده که رشحه ای از جایگاه ولی خداست.

در پایان این گردهمایی، حجت الاسلام یحیی کمال «مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با اشاره به جایگاه تبلیغ در اسلام، تصریح کرد: فرصت تبلیغ دین در انقلاب اسلامی نسبت به طول تاریخ بی نظیر است.

وی با بیان این که شعار محرم امسال به عنوان مسؤولیت پذیری اجتماعی با محوریت بحران جمعیت مطرح شده است، گفت: امیدواریم مبلغان نسبت به مسؤولیت های اجتماعی مردم و مسؤولین توجه دهند تا نسبت به بحران‌های جمعیتی که در آینده رخ می‌دهد، آگاهی داده شود.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن بیان نکاتی خطاب به مبلغان اظهار داشت: اولویت اول تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تبلیغ حضوری است و وقتی که مبلغان حکم تبلیغی خود را دریافت کردند، همت خود را نسبت به تبلیغ سنتی و حضوری افزایش دهند و فعالیت‌های مهم‌تری را داشته باشند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.