فروغی: ‌به ‌المپیک ۲۰۲۴ پاریس فکر می‌کنم/ در سوریه به عنوان امدادگر در خدمت مدافعان حرم بودم


قهرمان تیراندازی المپیک گفت: اگر لطف خداوند شامل حال من شود و از نعمت سلامتی برخوردار باشم، نه‌تنها به المپیک ۲۰۲۴ بلکه به المپیک ۲۰۲۸ نیز فکر می‌کنم چون رشته تیراندازی شرایط سنی ندارد.

8/14/2021 1:45:49 PM
کد خبر: 7053

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، جواد فروغی قهرمان تپانچه المپیک 2020 توکیو در جمع عزاداران خیمه انصار الحسین(ع) اصفهان اظهار داشت: از دوران راهنمایی به نجوم بسیار علاقه‌مند شدم و هنوز هم منجم آماتور هستم. تا پیش از دبیرستان به مباحث رشته پزشکی هم علاقه داشتم و در دبیرستان به رشته علوم تجربی رفتم و در رشته پرستاری دانشگاه شاهد تهران پذیرفته شدم. پس از اتمام دانشگاه در رشته پرستاری مشغول به کار شدم و آن زمان باشگاه کوچکی در زیرزمین بیمارستان وجود داشت که علاوه بر والیبال و فوتبال، تیراندازی تپانچه هم داشت. آن زمان برای اولین بار تپانجه بادی می‌دیدم و در تستی که مربی گرفت، از 100 امتیاز نمره بالای 80 گرفتم. در ادامه نزد مربیان دیگری هم رفتم و به سطوح ملی رسیدم. 

وی افزود: از سال 89 تیراندازی را آغاز کردم اما تا سال 96 تیرانداز آماتور بودم. در سال 96 وارد بخش حرفه‌ای شده و در نخستین مسابقه آزاد کشوری که شرکت کردم قهرمان شدم که همه تعجب کردند و پس از آن به تیم ملی دعوت شدم. یک سال قبل از المپیک توکیو با فکر مدال المپیک زندگی می‌کردم، البته به جذب انرژی اعتقاد ندارم و معتقدم انسان باید خواسته‌های خود را از نیروی مافوق که خداوند است، بخواهد و تلاش خود را هم انجام دهد. یک سال قبل از المپیک آدرس و مکان دهکده المپیک توکیو، طول مسیر فرودگاه تا دهکده و مکان سالن تیراندازی را از اینترنت استخراج کرده بودم و از یک سال پیش مدال المپیک تصویر پروفایل من بود. البته به دلیل داشتن رقبای سرسخت جهانی امید زیادی به کسب مدال طلا نداشتم اما لطف خدا شامل حال من شد.

این ورزشکار مدافع حرم و مدافع سلامت درباره بخشی از آیه 17 سوره انفال که خداوند می‌فرماید «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» افزود: این آیه یکی از اذکاری است که در هنگام تیراندازی بر زبان من جاری می‌شود. در تیراندازی بیشتر به امام محمدباقر(ع) توسل می‌کنم.

وی با اشاره به توسل به آیات و اذکار شریفه در هنگام شرکت در مسابقات ادامه داد: اگر به فیلم مسابقه من دقت کنید قبل از شلیک تیر بیست و سوم ساچمه را مقابل دهان خود نگه داشته‌ام و در واقع داشتم روی ساچمه ذکر می‌خواندم و خوشبختانه دو تیر آخرم به ناحیه 10 امتیازی اصابت کرد و با اختلاف بی‌سابقه 6.9 نمره برنده مدال طلا شدم و حتی اگر در شلیک آخر امتیاز 3 یا 4 نیز می‌گرفتم قهرمان بودم. این در حالی است که اختلاف امتیازی‌ام با رقبا در سایر مسابقات حتی 0.5 امتیاز هم نیست. قطعاً مربیان و محققان تیراندازی باید این مسئله را بررسی کنند تا به مشکل برنخوریم.

فروغی درباره افتخار مدافع حرم بودن گفت: البته من به‌ عنوان نیروی نظامی آنجا نبودم و به عنوان امدادگر و کادر درمان در خدمت مدافعان حرم بودم. قرارگاه حضرت زینب(س) تازه تشکیل شده بود که در خدمت شهید همدانی بودیم و ایشان می‌گفت 9 نفر باید پشتیبانی و حمایت کنند تا یک سرباز بتواند با دشمن بجنگد. نقش من در جبهه سوریه امدادگری و پشتیبانی بود و حتی بحث درمان ما شامل اسرای مجروح دشمن هم می‌شد.

وی اضافه کرد: حدود 13 سال در اورژانس کار کردم و برخی مدافعان حرم از من دعوت می‌کردند که در جبهه سوریه حضور یابم که این را یک توفیق برای خود می‌دانستم. در یک مصاحبه گفته‌ام چون سن‌ام اقتضا نمی‌کرد که در دفاع مقدس حضور داشته باشم با دیدن عکس‌ها و خاطرات رزمندگان به آنها غبطه می‌خوردم اما با رفتن به سوریه این آرزوی من برآورده شد.

قهرمان مسابقات تیراندازی المپیک توکیو بیان کرد: در المپیک ورزشکاران اجازه ندارند روی لباس خود نوشته یا نشان خاصی درج کنند به همین دلیل به فکر افتادم از چفیه استفاده کنم که مانند پرچم دوم ما و یادگاری از افتخارات دفاع مقدس است. عده‌ای از این کار من خوششان نیامد و به من هجمه وارد کردند و احساس کردم مانند یک سردار تنها هستم اما با وجود هجمه‌ها، لشکر عظیمی از من حمایت می‌کنند. خوشبختانه پس از یکی دو روز جوابی دادم که دشمنان ساکت شدند و اگر این هجمه‌ها مطرح نمی‌شد و به آنها پاسخ نمی‌گفتم، اثرات مفید حرکت فرهنگی من جهانی نمی‌شد و خوشبختانه دشمن سبب خیر شد.

وی اضافه کرد: حتی فردای همان روز کمیته بین‌المللی المپیک با کمیته ملی المپیک ایران تماس گرفته و در این خصوص سوال پرسیده بودند و در نهایت از پاسخ نماینده ایران قانع شده بودند.

فروغی درباره المپیک 2024 خاطرنشان کرد: فکر المپیک 2024 پاریس در ذهن‌ام هست و شاید از سال آینده و پس از بازی‌های آسیایی جدی‌تر به آن فکر کنم. وضعیت آینده را نیز باید به خدا سپرد و اگر لطف خداوند شامل حال من شود و از نعمت سلامتی برخوردار باشم، نه‌ تنها به المپیک 2024 بلکه به المپیک 2028 نیز فکر می‌کنم چون رشته تیراندازی شرایط سنی ندارد.

وی با بیان اینکه اصفهان ستاره‌های خوبی در رشته تیراندازی دارد، گفت: از سردار قربانی رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان برای حمایت از ورزشکاران این رشته تشکر می‌کنم. همچنین از گلنوش سبقت‌اللهی ملی‌پوش اصفهانی که در تیم میکس در کنار من حضور دارد تشکر می‌کنم. در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه به همراه ایشان مدال برنز گرفتیم که نخستین مدال تاریخ تپانچه ایران بود. در مسابقات هند نیز مدال نقره میکس را کسب کردیم که نخستین مدال نقره جهانی ما بود. گلنوش سبقت‌اللهی در المپیک 2016 نیز حضور داشت و با اختلاف بسیار کم موفق به حضور در المپیک 2020 نشد.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم با حضور مجید نادرالاصلی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان و محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان از این قهرمان المپیک تجلیل شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.