وقوع زمین‌لرزه در تهران عجیب و غریب نیست/ شهروندان آمادگی نسبی داشته باشند


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وقوع زمین‌لرزه 3.9 ریشتری در بومهن گفت: احتمال وقوع زمین‌لرزه با شدت بالاتر وجود دارد.

8/15/2021 6:15:17 PM
کد خبر: 7060

به گزارش سارنا به نقل از فارس، رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وقوع زمین‌لرزه 3.9 ریشتری امروز در پایتخت اظهار داشت: این زمین‌لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین و حوالی بومهن تهران به وقوع پیوسته است.

وی افزود: زمین‌لرزه‌هایی با قدرت 2 تا 3 ریشتری و حتی نزدیک به 4 ریشتر سالانه 2 تا 3 بار در تهران و حوالی آن به وقوع می‌پیوندد واین موضوع حکایت از این دارد که همه شهروندان باید آمادگی نسبی داشته باشند.

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه زمین‌لرزه به وقوع پیوسته 3.9 ریشتری احتمال دارد پیش‌لرزه باشد گفت: اینکه زمین‌لرزه با شدت بالاتری به وقوع بپیوندد موضوع عجیب و غریبی نیست.

وی با تأکید بر اینکه همیشه در تهران به دلیل گسل‌های فراوان احتمال وقوع زمین‌لرزه بزرگ وجود داشته است گفت: اینکه زمین‌لرزه‌ای با شدت بیشتر به وقوع بپیوندد در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم به بیرون از منزل نروند و فقط در منازل خود نقاط امن را در صورت وقوع زمین‌لرزه احتمالی بشناسند و آمادگی داشته باشند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.