قول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی جهت توجه به قابلیت های گردشگری مغفول مانده


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی جهت توسعه گردشگری داخلی تا قول وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی جهت ساماندهی بازار مرغ و گوشت خبر داد.

8/17/2021 2:33:01 PM
کد خبر: 7073

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی جهت توسعه گردشگری داخلی تا قول وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی جهت ساماندهی بازار مرغ و گوشت خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافتند و هرکدام برنامه های خود را برای اعضای کمیسیون تبیین کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری تاکید داشت که تمرکز خود را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت‌ها را برای توسعه این حوزه تقویت خواهد کرد. توجه به قابلیت‌های گردشگری مغفول مانده در اقصی نقاط کشور و مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های ایشان بود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری معتقد بود که وزارت میراث فرهنگی، پتانسیل و بسترهای بسیار خوبی برای رشد و توسعه داشته اما متاسفانه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است. آقای ضرغامی در برنامه‌های خود به مواردی چون ایجاد حریم برای بناهای تاریخی و صدور مجوزهای گردشگری، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل های کشور برای توسعه این صنعت اشاره داشت و نمایندگان نیز موضوعاتی را پیرامون مباحث گردشگری و لزوم توسعه آن مطرح کردند. 

وی در ادامه تاکید کرد: توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمدی برای کشور می‌تواند به خروج ایران از بحث تک محصولی نفت بسیار کمک کند. وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری نیز در جلسه بر همکاری این وزارتخانه با نخبگان، بخش خصوصی و کارشناسان مربوطه برای حفظ آثار فرهنگی به عنوان یک هویت ایرانی، بخش صنایع دستی و به ویژه گردشگری تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ادامه نیز وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون حاضر شد. ایشان ضمن تاکید بر ایجاد نظام جامع استعدادیابی، بر اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم ورزشی و توجه به ورزش همگانی برنامه های خود را مطرح کردند. مبارزه با فساد جزو محورهای اصلی وزیر پشنهادی ورزش بود. از نظر وی حوزه جوانان تاکنون مغفول مانده و باید در زمینه‌های مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی اقدامات مناسب صورت گیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ نیز از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی بود. نمایندگان انتقادات خود را از کم کاری در حوزه جوانان مطرح کردند و مباحثی نیز در زمینه رسیدگی به حوزه ورزش، استعدادپروری در شهرستان‌ها، تامین ابنیه و تاسیسات زیربنایی به منظور تسهیل ورزش، ورزش قهرمانی، حضور در میادین جهانی، تعیین تکلیف دو باشگاه فوتبال دولتی پایتخت مطرح شد و وزیر پیشنهادی نیز به موارد مطروحه پاسخ دادند.

نخعی در ادامه با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، تصریح کرد: صرفه‌جویی در آب یا افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و لزوم توجه به اقتصاد و بازار کشاورزی جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود. تسهیل صادرات غذا و جایگزین کردن آن به جای نفت، ضرورت اجرای کاداستر، ایجاد سامانه‌ای برای برنامه‌ریزی کاشت، داشت، برداشت و کشت محصولات براساس نیاز جامعه از دیگر مواردی بود که در برنامه ایشان مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی کشاورزی همچنین نسبت به ساماندهی بازار مرغ و گوشت، تامین میوه شب عید، برنامه‌ریزی برای تامین نهاده‌های دامی، بذر و کود نیز تاکید داشتند. اعضای کمیسیون نیز مباحثی را در زمینه کوتاهی‌های رخ داده در زمینه عدم تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی، از بین رفتن ذخایر آبزیان دریای خزر، کاستی‌های حوزه شیلات، عدم حمایت از کشاورزان، تامین آب، خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صنعتی‌سازی تولید و صادرات محصولات کشاورزی مطرح کردند.

نخعی در ادامه با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: ایشان نیز برنامه‌های خود را در حوزه‌هایی همچون ایجاد انسجام میان کارفرمایان، کارگران و دولت و توجه به حقوق و دستمزد کارگران تشریح کرد و تاکید داشت از آنجا که میزان حقوق و دستمزد نسبت به میزان تورم در کشور کافی نیست و همیشه حقوق و دستمزدها از میزان تورم عقب مانده، این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

وی در پایان بیان کرد: بهبود تولید و فضای کسب و کار در سطح کشور، حل مشکلات اشتغال معلولان، برقراری ارتباط میان تشکلات تعاونی در سطح ملی و بین‌المللی و رسیدگی به وضعیت بیمه‌های اجتماعی و درمانی از مهم ترین اولویت های ایشان بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.