بایدن: ۳۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کردیم/ طالبان به وعده‌های خود عمل کرده است


رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش از جولای گذشته تاکنون ۳۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است.

8/23/2021 7:34:30 AM
کد خبر: 7087

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از روسیاالیوم، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری گفت: از جولای گذشته 33 هزار نفر را از افغانستان خارج کرده‌ایم.

وی افزود: آمریکا فقط اتباع آمریکایی را از افغانستان خارج نمی‌کند، بلکه اتباع کشورهای دیگر عضو ناتو و همپیمان واشنگتن را خارج می‌کند.

بایدن اظهار داشت که اولویت ما خارج کردن اتباع آمریکایی از افغانستان در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی تصریح کرد نشان دادیم می‌توانیم هزاران نفر را از فرودگاه کابل روزانه خارج کنیم اما هنوز راه طولانی در پیش بوده و ممکن است، اشتباهاتی رخ دهد.

بایدن گفت: با طالبان درباره امنیت اطراف فرودگاه کابل مذاکره کردیم و آنها همکاری کردند. نیروهای طالبان تا کنون هیچ اقدامی علیه آمریکایی در کابل انجام نداده و به وعده های خود عمل کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد اطمینانش به وعده‌های طالبان گفت: به طالبان اطمینان ندارم آنها باید ثابت کنند که به دنبال رفاه مردم افغانستان هستند. آنها  به دنبال کسب مشروعیت هستند و فعلا حرف می زنند، اما تا کنون حمله ای علیه آمریکا را انجام ندادند و باید ببینیم که در آینده چگونه عمل می کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اعمال تحریم علیه طالبان نیز گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد اگر نیاز باشد تحریم اعمال خواهیم کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.