والیبالیست های نوجوان ایران آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان/ خدا کند باران نبارد!


هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می شود.

8/23/2021 7:46:49 AM
کد خبر: 7092

هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می شود.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان از تاریخ ۲ تا ۱۱ شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. ۲۰ تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که مسابقات دور مقدماتی در چهار گروه پنج تیمی برگزار می‌شود. قاره آسیا در این دوره از رقابت‌ها ۳ تیم از کشورهای ایران، هند و تایلند دارد.

این رقابت ها درحالی برگزار می شود که شیوع مجدد کرونا در ایران، وضعیت کشور را به تعطیلی کشانده است اما فدراسیون والیبال معتقد بوده که در صورت برگزاری این مسابقات به صورت حباب، مشکلی برای هیچ یک از بازیکنان و هموطنان به وجود نمی آید.

 ۲۲ مهر ماه سال ۱۳۹۹ میزبانی رقابت‌های والیبال نوجوانان جهان به طوری رسمی از سوی فدراسیون جهانی والیبال به ایران داده شد. شیوع مجدد کرونا نگرانی هایی را برای برگزاری این رقابت ها به وجود آورده است چرا که گفته می شود در صورت لغو این مسابقات، ایران باید غرامت سنگینی را پرداخت کند. طبق شنیده ها و با توجه به قانون موجود در صورت لغو مسابقات، ایران باید حدود ۲۰ میلیارد تومان را جهت غرامت به فدراسیون جهانی و تیم های حاضر پرداخت می کرد. به همین دلیل فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را می کند علی رغم وضعیت بد کرونایی، این مسابقات را به میزبانی تهران پیگیری کند.

مسابقات نوجوانان جهان طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال، مانند لیگ ملت‌ها بدون حضور تماشاگر و خبرنگار پیگیری می شود.

از طرف دیگر، به نظر می رسد سقف ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی که از چند سال پیش سوراخ شده بود هنوز تعمیر نشده است و به همین دلیل فدراسیون والیبال، سالن خانه والیبال را هم تجهیز کرده که در صورت باران احتمالی، برخی از دیدار ها به این سالن منتقل شود.  باتوجه به این موضوع باید گفت که خدا کند باران نبارد تا آبروی ایران بابت این میزبانی حفظ شود!

والیبال برزیل در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان پرافتخارترین کشور است چرا که نوجوانان این کشور با ۶ مدال طلا و یک نایب قهرمانی در صدر افتخارآفرینان این مسابقات قرار دارند. رتبه دوم در اختیار روسیه است. والیبالیست‌های نوجوان این کشور سه‌بار بر روی سکوی قهرمانی رفته‌اند و دو مدال نقره و یک مقام سومی کسب کردند.

ایران با ۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مدال برنز در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های والیبال نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان قرار دارد و صربستان با ۲ قهرمانی در جایگاه چهارم ایستاده است. تیم ملی والیبال نوجوانان ایتالیا (یک طلا، یک نقره و ۲ برنز) و لهستان (یک طلا و دو برنز) در رتبه های پنجم و ششم قرار دارند.

والیبال نوجوانان ایران تاکنون در ۱۲ دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است که ۶ بار بر روی سکو رفته و آخرین قهرمانی ایران به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که تیم نوجوانان ایران باهدایت محمد وکیلی روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.  
 

گروه‌بندی دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به قرار زیر است:


گروه اول: ایران، نیجریه، لهستان، گواتمالا (حذف) ، هند

گروه دوم: ایتالیا، جمهوری چک، بلاروس، کلمبیا، برزیل

گروه سوم: روسیه، بلغارستان، کامرون، بلژیک، تایلند

گروه چهارم: آرژانتین، مصر، آلمان، کوبا، جمهوری دومینیکن (حذف)

لازم به ذکر است که تیم‌های ملی‌ والیبال جمهوری دومینیکن و گواتمالا به دلیل مثبت شدن تست PCR تعدادی از بازیکنان این دو کشور، از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفتند. طبق قانون فدراسیون جهانی والیبال در صورتی که تیمی نتواند حداقل از شش بازیکن خود در جریان رقابت‌ها استفاده کند، برای آن تیم باخت فنی (باخت ۳ بر صفر) در نظر گرفته خواهد شد. با غیبت جمهوری دومینیکن و گواتمالا در رقابت‌های قهرمانی جهان، برنامه مسابقات تغییر نخواهد کرد و تمامی بازی‌های این دو تیم با نتیجه ۳ بر صفر به سود حریفان ثبت خواهد شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در اولین بازی خود در این دوره از رقابت‌ها در تاریخ ۲ شهریور ماه به مصاف گواتمالا می‌رود. هند دومین حریف ایران است که دیدار دو تیم در تاریخ ۳ شهریورماه برگزار می‌شود. ایران بعد از استراحت در سومین روز مسابقات، در تاریخ ۵ و ۶ شهریور به ترتیب با لهستان و نیجریه دیدار خواهد کرد.

 

اسامی بازیکن تیم ملی نوجوانان به شرح زیر است:

ایلشن داوودی پور
عرشیا به نژاد
یوسف کاظمی
عرفان نوروزی
شایان سپهری فرد
امیر محمد حیدری زاد
امیر محمد گلزاده
مبین نصری
عرفان اصغرپور
یونس جوان
پوریا حسین خانزاده
سجاد جلوداریان

لازم به ذکر است کادرفنی تیم ملی نوجوانان ایران در این رقابت ها را  مسعود آرمات به عنوان سرمربی، رضا عسگری به عنوان سرپرست، احمد لاهوتی، علی فتاحی، مرتضی اکبراشرفی به عنوان مربی،  محمدامین شاکری آنالیزور،  مهدی احمدی فیزیوتراپ و مهدی هاشمی بدنساز تشکیل می دهند.  

فهرست تیم‌های اول تا چهارم ادوار گذشته قهرمانی نوجوانان جهان به قرار زیر است:

۱۹۸۹: برزیل – شوروی – بلغارستان – ایران
۱۹۹۱: برزیل – شوروی – کره‌جنوبی – چکسوالی
۱۹۹۳: برزیل – ژاپن – کره‌جنوبی – پرتغال
۱۹۹۵: برزیل – ایتالیا – ژاپن – پورتوریکو
۱۹۹۷: ایتالیا – یونان – ژاپن – لهستان
۱۹۹۹: روسیه – ونزوئلا – لهستان – عربستان سعودی
۲۰۰۱: برزیل – ایران – روسیه – مصر
۲۰۰۳: برزیل – هند – ایران – جمهوری چک
۲۰۰۵: روسیه – برزیل – ایتالیا – آرژانتین
۲۰۰۷: ایران – چین – فرانسه – آرژانتین
۲۰۰۹: صربستان – ایران – آرژانتین – روسیه
۲۰۱۱: صربستان – اسپانیا – کوبا – فرانسه
۲۰۱۳: روسیه – چین – لهستان – ایران
۲۰۱۵: لهستان – آرژانتین – ایران – روسیه
۲۰۱۷: ایران – روسیه – ژاپن – کره جنوبی
۲۰۱۹: ایتالیا – روسیه – آرژانتین – مصر

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.