کارشناس امور زنان و خانواده مطرح کرد؛

واقعه کربلا نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست


نقش آفرینی حضرت زینب (س) و دیگر زنان در کربلا ثابت کرد که زن یک موجود ضعیف نیست و این جوهر مومن زنانه است که می تواند یک الگو باشد و دشمنان را تحقیر و کوچک کند.

8/28/2021 2:47:30 PM
کد خبر: 7127

به گزارش سارنا به نقل از مهر، معصومه طاهری کارشناس امور زنان و خانواده در برنامه «ریحانه» که از رادیوگفتگو پخش شد، درخصوص نقش زنان در جریان مقاومت اسلامی و انتشار فرهنگ عاشورایی اظهار داشت: نقش حضرت زینب (س) در استمرار جریان و نهضت عاشورا بسیار مؤثر بود طوری که عامل پیروزی خون بر شمشیر در عاشورا حضرت زینب (س) هستند و چنانچه ایشان حضور نداشتند نهضت و جریان کربلا تمام می‌شد.

وی افزود: واقعه کربلا نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخی است و حضرت زینب (س) نیز از همان لحظه شهادت امام حسین (ع) بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و در نهایت اقتدار راه امام زمان (عج) خود را ادامه داد.

کارشناس امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا به تعبیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، اسلام را جاودانه و دین مردم را حفظ کرد. در حقیقت نهضت عاشورا فقط به شیعیان مربوط نمی‌شود و نجات بخش یک ملت نیست بلکه نجات بخش تاریخ است.

طاهری با بیان اینکه حضرت زینب (س) علاوه بر نقش همسری و مادری، نقش خود در خاندان پیامبر اکرم (ص) را هم به خوبی و در حد اعلا ایفا کردند گفت: حضرت، قبل از واقعه کربلا در زمینه آگاهی بخشی به زنان مدینه فعالیت داشتند طوری که به ایشان «عقیلهبنی هاشم» نیز می‌گفتند و در روز عاشورا هم آن شرایط سخت را به خوبی مدیریت و شعار «هیهات منا الذله» را به خوبی اجرایی کردند.

عضو هیأت‌های اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مجامع بین‌المللی در حوزه زنان، با اذعان به اینکه بقا و استمرار انقلاب اسلامی مرهون نهضت عاشوراست عنوان کرد: نقش آفرینی حضرت زینب (س) و دیگر زنان در کربلا ثابت کرد که زن یک موجود ضعیف نیست و این جوهر مؤمن زنانه است که می‌تواند یک الگو باشد کمااینکه دشمنان، در مقابل عظمت و متانت زنانه حضرت زینب (س) تحقیر و کوچک شدند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.