روسیه منتظر گام‌های نخست طالبان و رهبرانش است


سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، بازبینی وضعیت طالبان هنوز زود است چون باید اقدامات اولیه مقام‌های افغانستان را مورد نظارت قرار دهیم.

8/30/2021 3:02:55 PM
کد خبر: 7141

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، بازبینی وضعیت طالبان هنوز زود است چون باید اقدامات اولیه مقام‌های افغانستان را مورد نظارت قرار دهیم.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: هنوز زود است که مساله وضعیت طالبان در افغانستان را مطرح کنیم. می‌دانید که هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و هم وزارت خارجه روسیه به همراه همتایان ما گفته‌اند که ما باید اقدامات اولیه رهبری افغانستان را که قرار است شکل بگیرد، بررسی کنیم. فراموش نکنید که هنوز دولتی در افغانستان تشکیل نشده است.

وی ادامه داد، خروج اتباع خارجی و شهروندان افغان که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، هنوز در جریان است.

سخنگوی کرملین افزود: یک روند خطرناک با توجه به حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان وجود دارد و ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. بررسی گام‌های نخست طالبان و رهبری افغانستان بسیار مهم است. بعد از اینهاست که می‌توانیم به نتیجه‌گیری برسیم.

سخنگوی کرملین ایده امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد منطقه امنیتی در کابل را باید مورد بحث قرار داد و بسیار مهم است که دریابیم طالبان چه نظری دارد.

دیمیتری پسکوف گفت: البته ، این یک پیشنهاد است که باید مورد بحث قرار گیرد و بحث در مورد همه شیوه های چنین منطقه ای بسیار مهم است. و نکته اصلی این است که نگرش طالبان را نسبت به ایده ایجاد چنین منطقه ای درک کنیم.

اوضاع افغانستان از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی از این کشور توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا رو به وخامت گذاشت چون طالبان ۱۵ اوت سال جاری میلادی کابل را تصرف کرد و اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان از این کشور گریخت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.