رشد بیشتر بازار سرمایه نسبت به سود بانکی و تورم/ افراد ناآشنا به طور غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند


رئیس سازمان بورس با بیان این که سود دهی بازار سرمایه در بلند مدت از بازدهی بانک‌ها و تورم بیشتر است گفت: مردم باید اصول اولیه مدیریت ریسک را رعایت کنند و افرادی که آشنایی کافی به بازار ندارند به طور غیرمستقیم وارد بورس شوند.

9/5/2021 7:44:20 AM
کد خبر: 7155

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار، محمدعلی دهقان دهنوی در اولین گردهمایی میز صنعت شرکت‌های سبدگردان بازار سرمایه گفت: برنامه ما تسهیل مشکلات سبدگردان‌های بازر سرمایه است و روند مطلوبی که طی چند ماه گذشته آغاز شده با قوت ادامه خواهد یافت و از مشکلات به سرعت حل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه هدف ما توسعه همه نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس است و سبد گردان‌ها یکی از این نهاد‌ها هستند، افزود: فعالیت سبد گردان‌ها در آینده هم از نظر تعداد و هم از نظر خدمات در ابعاد کمی و کیفی افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه شرکت‌های سبد گردان در بازار سرمایه خدمات سرمایه گذاری غیر مستقیم ارائه می‌دهند، گفت: ریسک سرمایه گذاری‌های غیر مستقیم به مراتب کمتر از روش‌های مستقیم است.

وی با اعلام اینکه ما همیشه به مردم و افراد علاقه‌مند به بازار سرمایه که آشنایی تخصصی کافی ندارند، گفته ایم نباید از روش‌های مستقیم وارد بازار سرمایه شوند، گفت: راهکار ما برای این دسته از افراد سرمایه گذاری غیر مستقیم است.

دهنوی با اعلام اینکه در روش غیر مستقیم سرمایه گذاران در واقع یا واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری را خریداری کنند، یا اینکه پول خود را تحت مدیریت شرکت‌های سبد گردان وارد سهام میکنند، گفت: در این روش دیگر نیازی نیست که خود سرمایه گذار خیلی وقت بگذارند و یا تخصصی برای خرید تحلیل بازار داشته باشند.

رئیس سازمان بورس افزود:صندوق‌های سرمایه گذاری انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها صندوق‌های درامد ثابت است که تقریبا مثل بانک‌ها هستند و ریسک خیلی کمی دارند.

وی صندوق‌های کالایی مانند طلا را از دیگر صندوق‌های بازار بورس خواند و گفت: کسی که در صندوق طلا سرمایه گذاری میکند مثل این است که خود طلا خریداری کرده است، اما دیگر مشکلات مانند نگهداریو سرقت نخواهد داشت.

دهنوی با بیان اینکه ریسک برخی صندوق‌ها نسبت به ریسک خرید و فروش سهامی کمتر است، ولی از سرمایه گذاری در بانک پر ریسک‌تر هستند، گفت: این صندوق‌ها مناسب افرادی است که هم زمان و دانش کافی برای سرمایه گذاری مستقیم ندارند، هم دنبال بازدهی بیشتر نسبت به سیستم بانکی هستند.

وی در پایان افزود: تجربه ثابت کرده سود دهی بازار سرمایه در بلند مدت از بازدهی بانک‌ها و تورم بیشتر بوده است، اما مردم باید اصول اولیه مدیریت ریسک را رعایت کنند و (همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارند) و نگاه بلند مدت داشته باشند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.