مصائب کشتی در راه مسابقات برون‌مرزی؛ از هزینه سنگین ثبت‌نام تا بلیت‌های چند ده میلیونی


کشتی جزو معدود رشته‌هایی است که بابت حضور در مسابقات برون‌مرزی علاوه بر هزینه بلیت و گاها اسکان تیم‌ها، هزینه سنگینی نیز بابت ثبت نام متحمل خواهد شد.

9/6/2021 8:12:27 AM
کد خبر: 7172

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، کشتی جزو رشته‌هایی است که در کنار مسابقات رسمی که باید حتما در آن شرکت کند، در طول سال تورنمنت‌های متعددی دارد که برای محک و آماده‌سازی کشتی‌گیران باید حتما در آنها حضور پیدا کند.

علاوه بر آن حضور در تورنمنت‌های سیستم رنکینگ در سال‌های اخیر در برنامه‌های تیم‌های ملی سراسر دنیا قرار گرفته تا با رنک بهتری در مسابقات رسمی حاضر شده و با قرعه مناسب‌تری مواجه شوند.

اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی هزینه سنگینی دارد. معمولا میزبان‌ها اسکان و ترانسفر تیم‌های شرکت‌کننده را برعهده دارند اما هزینه بلیت هواپیما و ثبت نام در مسابقات برعهده میهمان است.

چیزی که در کمتر رشته‌ای در سطح بین‌المللی شاهدش هستیم کشتی بابت هر کشتی‌گیری باید هزینه ارزی پرداخت کرده تا ثبت‌نام به عمل آید.

از همین رو باتوجه به اینکه کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی و در 10 وزن برگزار می‌شود، در هر مسابقه برون‌مرزی رسمی نزدیک به 40 نفر اعضای تیم‌های اعزامی را تشکیل می‌دهند که هزینه بلیت آنها چند میلیارد خواهد شد. هزینه سنگین ثبت‌نام نیز به آن اضافه خواهد شد.

در همین راستا برای مسابقات جهانی نروژ فدراسیون کشتی برای هر نفر نزدیک به 22 -23 میلیون بابت بلیت هزینه کرده است. همچنین هزینه ثبت‌نام در این مسابقات نیز 89 هزار یورو می‌شود.

هرچند فدراسیون کشتی در این مدت هیچ اعزامی را به خاطر مشکلات مالی از دست نداده، اما قطعا اعزام بین‌المللی با هزینه‌های سنگین ارزی بار سنگینی بر دوش این رشته قرار می‌دهد. رشته‌ای که حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی در کنار دو مسابقه رسمی قهرمانی قاره و جهانی، در کلیه رده‌های سنی‌اش جزو الزامات است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.