وزیر نیرو در تشریح دستاوردهای سفر خوزستان عنوان کرد؛

تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت وزارت نیرو


وزیر نیرو گفت: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد و اولین جلسات بررسی نحوه تأمین آب پایدار این استان با حضور مدیران وزارت نیرو برگزار شد.

9/7/2021 8:06:28 AM
کد خبر: 7185

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب ۲۶ شهر و حدود ۱۶۰۰ روستای استان را تأمین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی فشرده علاوه بر ارتقای کیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است.

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت: طرح مذکور شامل تأمین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت ۱۰ متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت ۵ متر مکعب در ثانیه برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت ۵ متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به‌طور معمول حدود ۲۴ ماه زمان نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که در حال تأمین است و به سازمان آب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا شود.

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه استان خوزستان در یکی از خشک‌ترین سال‌های تاریخی خود از نظر بارندگی قرار دارد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود ندارد و نیاز آبی بالغ بر ۱۶۵ هزار هکتار کشت‌های تابستانه این استان تأمین شده که برخی از کشت‌ها تا آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.