ورود نخستین محموله واکسن تک دوز برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها


بیست‌ودومین محموله واکسن کرونا تهیه‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دوز، امروز یکشنبه؛ چهارم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

9/26/2021 11:59:33 AM
کد خبر: 7282

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محمدحسن قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال‌احمر از شروع واردات محموله‌های 6 میلیون دوزی واکسن کرونا تهیه‌شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود نخستین محموله 6 میلیون دوزی به ایران، به‌طورکلی این جمعیت از اردیبهشت‌ماه تاکنون 46 میلیون و 390 هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

قوسیان مقدم با اعلام واردات واکسن تک دز برای سنین 3 تا 17 سال از امروز گفت: امروز 6 میلیون دوز واکسن کرونا (تک دوز) از مجموع 12 میلیون دوز توصیه‌شده برای سنین 3 الی 17 سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.

وی با ابراز امیدواری از وفای به عهد کشور چین برای ادامه‌ روند واردات واکسن افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده هر هفته و یا هفته‌ای دو بار محموله‌های سنگین‌تری از واکسن کرونا که نوع آن‌هم سینوفارم است به کشور وارد خواهیم کرد.

قوسیان مقدم بابیان اینکه اکنون بیش از یک‌میلیون واکسن روزانه‌ در کشور تزریق می‌شود، گفت: بیشترین حجم وارداتی واکسن به کشور از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه با کمترین عوارض بیشترین تأثیرگذاری را داشته است، بنابراین بهتر است مردم در انتخاب نوع واکسن وسواس به خرج ندهند و برای واکسیناسیون خود و اطرافیانشان هرچه زودتر اقدام کنند.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر ابراز امیدواری کرد که با سرعت‌بالای واردات واکسن و همچنین واکسیناسیون در کشور، وعده وزیر بهداشت مبنی بر پایان واکسیناسیون عمومی در دهه مبارک فجر نیز محقق شود.

قوسیان مقدم در پایان گفت: از مردم می‌خواهم تا نسبت به تزریق نوع خاصی از واکسن تعصب نداشته باشند، اکنون تمام واکسن‌های موجود در کشور تائیدیه وزارت بهداشت را دارند، بنابراین لازم است تا همه مردم با واکسیناسیون به‌موقع باعث قطع زنجیره کرونا شوند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.