وزیر بهداشت: تبدیل قرنطینه عادی به هوشمند تا چند هفته آینده/ جشن پوشش کامل واکسیناسیون در کشور برگزار می‌شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد می‌شود و قرنطینه هوشمند در کشور اجرایی خواهد شد.

9/29/2021 9:56:00 AM
کد خبر: 7303

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا اقداماتی مانند منع تردد شبانه و منع ورود به شهرها اجرایی شده است اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد خواهد شد و قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل می‌شود، بدین معنا که افرادی که واکسینه می‌شوند می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده کنند.

وی افزود: با اجرای این برنامه نیازی به محدودیت‌ها نیست و هر فردی که واکسینه شود می‌تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت QR کد را دریافت و از خدمات مورد نیاز خود استفاده کند بنابراین در مشهد مقدس رفتن به هتل، زیارت بارگاه منور رضوی(ع) و استفاده از حمل‌ونقل هوایی برای افرادی که واکسیناسیون شده‌اند در قالب قرنطینه هوشمند ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در شرایط زمان حاضر مردم نیاز به زیارت، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و سایر موارد را دارند که با تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با قرنطینه هوشمند و ابلاغ آن به سراسر کشور این برنامه اجرایی خواهد شد.

عین‌اللهی اضافه کرد: بر اساس قول‌های رییس‌جمهور و معاون اول ریاست‌جمهوری، تصور می‌شد که واکسن به‌شکل باران وارد کشور شود و این در حالی است که به‌شکل سیل واکسن‌ها تأمین شد هر برنامه‌ای که متکی به مردم و قدرت مردمی باشد به‌طور حتم موفق خواهد شد، به‌زودی جشن واکسیناسیون را در کشور خواهیم گرفت.

وی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 53میلیون دوز واکسن تزریق شده است و در هفته گذشته هشت‌میلیون و 200هزار واکسن تزریق شد و این آمار معادل جمعیت کل برخی از کشورهاست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یاداوری اینکه مشهد مقدس به‌دلیل وجود بارگاه منور رضوی از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه توریسم درمانی برخوردار است گفت: باید فارغ از دیدگاه مادی و مالی، با ارائه خدمات همراه با احترام، کرامت مناسب و مطلوب به بیماران خارجی، مبلغان جمهوری اسلامی ایران را در سایر کشورها داشته باشیم. همان‌گونه که شهید قاسم سلیمانی، به‌عنوان یک چهره انقلابی، انقلاب را به سایر کشورها صادر کرد ما می‌توانیم با ارائه خدمات درمانی مناسب و منصفانه، انقلاب را به سایر کشورها صادر کنیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه برخی از عاشقان امام حسین(ع) فرصت و توفیق حضور در مراسم اربعین را پیدا کردند اظهار داشت: برای بازگشت این زائران باید برنامه‌ریزی شود، کدهای ملی این دسته از زائران به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود تا بتوان به‌شکل مناسبی از این افراد در راستای پیشگیری از بیماری کرونا مراقبت کرد، تا شاهد موج بعدی کرونا نباشیم. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، هر فردی که وارد کشور می‌شود علاوه بر PCR منفی باید در برابر بیماری کرونا واکسینه شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در موج پنجم کرونا مشهد مقدس گرفتار موجی سهمگین شد که با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استانداری خراسان رضوی و سایر نهادها و سازمان‌ها به‌شکل مناسبی کنترل شد، کرونا نقاط ضعف و قوت زیادی داشت، نقطه قوت فعالیت‌های مجازی و آشنایی با فعالیت‌های این حوزه بود اما نقطه ضعف، آسیب به آموزش چهره به چهره بود که هیچ چیزی نم‌ ‌تواند جایگزین آن شود بنابراین صدمات زیادی در آموزش پزشکی کشور وارد شد که باید به‌سرعت جبران شود.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا به ما نشان داد که هرچه در بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم این سرمایه‌گذاری نسبت به درمان اثربخشی بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید حرکت‌های جدی انجام بگیرد.

گفتنی است وزیر بهداشت در این مراسم از تلاش‌های دکتر سید محمدحسین بحرینی قدردانی و برای دکتر محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس آرزوی موفقیت کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.